۰
plusresetminus
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان

برگزاری اختتامیه هفته گردشگری در شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
مراسم اختتامیه هفته گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی شیراز با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد.
برگزاری اختتامیه هفته گردشگری در شیراز
به گزارش حافظ خبر، هادی شه‌دوست شیرازی در مراسم اختتامیه هفته گردشگری در شیراز بیان کرد: تنوع‌‌بخشی‌ به محصولات گردشگری جدی گرفته نشده که اکنون می‌بایست اقدامات راهبردی مناسبی صورت گیرد تا  تحولات مهمی در گردشگری رقم بخورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه دنیای متفاوتی است و دیگر مردم شاید به شیوه سنتی دستاوردها را نپذیرند، بیان کرد: همکاری با کارخانه نوآوری با رویکرد بازاریابی و فروش در حال اتفاق است که به‌زودی از ظرفیت‌های جوانان خلاق در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به وجود بسته‌های گردشگری درون استانی، افزود: در دوران کرونا می‌توانیم با تقویت گردشگری درون استانی به  توسعه گردشگری توجه بیشتری کنیم.

شه‌دوست شیرازی گفت: باید با کار تیمی از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و استان فارس را با ظرفیت‌هایی که در همه زمینه‌ها دارد به‌عنوان استان پیشرو معرفی کنیم و سعی بر این است که با استفاده از ظرفیت تمامی بخش‌های صنعت گردشگری قدمی در زمینه توسعه این صنعت برداشته شود.

سید علی‌نقی طبیب لقمانی، معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد: به امید روزی هستیم که مشکلات ناشی از بیماری کرونا و پاندمی پیش‌آمده یا برطرف شود یا به شیوه‌ای مهار شود که مشاغل مربوطه به یک آرامش نسبی برسند.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس ادامه داد:  مبانی فکری استان فارس در صنعت گردشگری غنی و پویا است و اگر در هر مبحثی که ورود کنیم و ندانیم در چه شرایطی قرار داریم قطعاً رسیدن به وضع مطلوب به‌درستی ترسیم نمی‌شود و عدم معرفی داشته‌ها بزرگ‌ترین عیبی است که صنعت گردشگری ما دارد و اگر به این باور برسیم و با یک‌همت عمومی می‌توان امیدوار بود که این صنعت به نقطه کمال خود برسد.

سید حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران و هتل آپارتمان‌های استان فارس با اشاره به شعار امسال روز و هفته گردشگری گردشگری برای رشد فراگیر ،عنوان کرد: با آمدن شیوع ویروس کرونا حوزه گردشگری متضرر شدند که ایران و کشورهای دیگر را در برگرفت و باید به دنبال راهکاری برای گردشگری دنیا و به‌خصوص ایران باشیم و امیدواریم بتوانیم ضررهایی که در این دو سال متحمل شده‌ایم را جبران کنیم و در کشور خود با تعامل دولت جدید و وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آینده جدیدی را رقم بزنیم و روند خوبی در آینده داشته باشیم.

وی گفت: باید مشکلات در حوزه گردشگری در کشور را برطرف کنیم چون بعد از پایان کرونا آینده روشنی در پیش داریم اما زیرساخت‌های گردشگری بسیار کم و ضعیف است و شیراز و استان فارس از ظرفیت‌های خوبی برای سفرهای بعد از پایان کرونا است و امیدواریم با تقویت زیرساخت‌های گردشگری بتوانیم ضررهای متحمل شده ناشی از بیماری کرونا را جبران و از گردشگران استقبال خوبی کنیم.

محمدقاسمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم اظهار کرد: در استان فارس ضرورت همبستگی و وحدت در گردشگری به نحو احسن دنبال شده و اگر این صنعت با تمامی بخش‌ها باهم کار کنند به نتایج مطلوبی خواهند رسید.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: رویکرد جدید گردشگری در استان فارس و ایجاد همبستگی در همه بخش‌های گردشگری و شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس با زیرگروه‌های تخصصی خودش که به‌نوبه خود جای تقدیر دارد وموضوع گردشگری امروز نسبت به گذشته متفاوت است و در معرفی جاذبه‌های گردشگری نباید تنها به مؤلفه‌هایی همچون مناطقی که دارای آثار باستانی و تاریخی هستند بسنده کرد و باید با حفظ مسیرهای کلاسیک به دنبال رویکردهایی جدیدی باشیم.

قاسمی با اشاره به اینکه استان فارس با دارا بودن انواع گردشگری قطب گردشگری کشور است، افزود: با روند امیدبخش واکسیناسیون باید برای دوران پسا کرونا آماده شویم و در استان فارس در حوزه گردشگری سلامت با ارائه تورهای تلفیقی ارزان برای گردشگران به سمت رقابتی شدن پیش رویم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۷۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما