۰
plusresetminus

تایید اختلال آنتن‌دهی در برخی از مناطق فارس

۹۹ دکل جدید باید نصب شود
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۰
مدیر شرکت مخابرات استان فارس با تائید اختلال آنتن‌دهی در برخی از مناطق فارس گفت: چنانچه شهروندان در احداث دکل‌های ارتباطی همکاری کنند هم اختلال در کلانشهر شیراز برطرف و هم سرعت اینترنت دو چندان می‌شود.
فرشید ایزدی
فرشید ایزدی
به گزارش حافظ خبر؛ فرشید ایزدی، مدیر شرکت مخابرات استان فارس صبح امروز در نشست خبری با تایید اختلال در شبکه‌های مخابراتی گفت: با وجود 82 دکل مخابراتی در یک‌سال گذشته، نیازمند نصب 99 دکل جدید هستیم که برای انجام این مهم در برخی از نقاط شهر با مخالفت شهروندان مواجه هستیم و برای ارتقای شبکه مخابراتی راهی جز نصب دکل وجود ندارد.
وی با اشاره اختلال‌های ارتباطی موجود گفت: نبود پوشش کافی و افزایش روزانه تعداد مشترکین سبب می‌شود بُرد سلول‌های بی تی اس کاهش یابد و با فضای خالی مواجه می‌شود باید با نصب دکل فضاهای خالی ایجاد شود تا بُرد سلول‌های بی تی اس بتوانند آنتن دهی را افزایش دهند.
مدیر شرکت مخابرات فارس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تاثیر منفی دکل‌های مخابراتی بر سلامت افراد  اظهارداشت: تاکنون این ادعا به صورت علمی ثابت نشده و این در حالی است که سازمان‌هایی مانند تنظیم مقررات رادیویی و انرژی اتمی به شکل مداوم میزان امواج را ارزیابی و ثبت می‌کنند.
ایزدی گفت: در فارس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، 18 ایستگاه ثابت و تعدادی نیز به صورت سیار امواج را اندازه‌گیری کرده‌اند که نتیجه آن این بود که امواج در شیراز بسیار بسیار پائین‌تر از شاخص‌های تعیین شده بوده و میزان این امواج به شکل روزانه در سامانه سازمان تنظیم مقررات، قابل مشاهده است.
به عقیده وی اکثر افراد در منازل خود دارای دستگاه‌های مختلفی هستند که به شکل مداوم امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند، گفت: شهروندان بدانند تجهیزات نصب شده در استان از دو برند جهانی است و افزایش تعداد دکل‌ها موجب افزایش ارسال امواج نمی‌شود.
ایزدی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مخابراتی مربوط به دستگاه‌های تقویت‌کننده غیرمجاز است، افزود: در نقاطی که تماس‌های تلفنی با سکوت چند ثانیه‌ای مواجه می‌شود، قطعا دستگاه یا دستگاه‌های تقویت‌کننده غیرمجاز نصب شده است همچنین یکی از دلایل بروز مشکلات مخابراتی، کمبود یا نبود تجهیزات فنی است اما در حال حاضر برای رفع مشکل در نقاط حساس استان فارس و شهر شیراز، تجهیزات مورد نیاز وجود دارد و چنانچه امکان نصب و راه‌اندازی سایت‌های جدید مخابراتی در شیراز و فارس فراهم نشود، قطعا امکانات و تجهیزات موجود به سمت سایر شهرها و استان‌هایی که زمینه توسعه فراهم باشد هدایت می‌شود.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما