۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهر:

برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌های گزاف باید ساماندهی و بهره‌وری از نیروهای موجود انجام شود

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۱
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: برای جلوگیری از اتلاف هزینه‌های گزاف باید ساماندهی و بهره وری از نیروهای موجود انجام شود.
بازدید رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز از اداره پشتیبانی و ماشین‌آلات شهرداری شیراز
بازدید رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شیراز از اداره پشتیبانی و ماشین‌آلات شهرداری شیراز
به گزارش حافظ خبر؛  مسعود زارعی، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با رفتن به اداره پشتیبانی و ماشین‌آلات شهرداری شیراز به بازدید از تجهیزات و ماشین‌آلات جدید و اورهال‌شده، بخش‌های اداری، حمل و نقل، تعمیرگاه و انبار این اداره پرداخت.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در این بازدید گفت: بخش موتوری و ماشین‌آلات، از مهمترین زیرمجموعه‌های معاونت خدمات شهری است؛ چرا که شهرداری بدون برخورداری از تجهیزات مناسب و کسب آمادگی‌های لازم و رانندگان متخصص، نمی‌تواند خدماتی چون ساماندهی، جمع‌آوری، انتقال و انجام امور مربوط به عمران، خدمات شهری و مدیریت بحران را انجام دهد.
وی گفت: ارایه خدمات خوب، در گرو بهره‌مندی شهرداری‌ها از نیروی انسانی متخصص و تجهیزات بروز است. در این دوره از شورا بر این باوریم که با هم‌اندیشی و نگاه تخصصی به ظرفیت‌های موجود، باید با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی حرکت کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز موضوع نزدیک شدن بازنشستگی بخش زیادی از رانندگان مشغول در قسمت‌های مهم شهرداری شیراز در آینده نزدیک را مهم دانست و افزود: ضرورت ساماندهی و بهره‌وری از نیروهای موجود در اداره ماشین‌آلات در راستای بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های انجام پروژه‌های عمرانی و خدمات‌رسانی مطلوب با وجود حجم بالای نیروهای راننده در شهرداری باید این موضوع را به عنوان یک ظرفیت نگاه کرد. وضعیت رانندگان را براساس سابقه کار، سطح تحصیلات، تخصص و میزان مهارت در حوزه‌های مرتبط جایگزین کرد؛ بنابراین شهرداری مکلف است راهکاری درباره شیوه بکارگیری این نیروها تنظیم و تا پایان مهرماه به کمیسیون ارائه کند.
بخشی، رییس اداره پشتیبانی و ماشین آلات شهرداری شیراز هم به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت موجود و بروز مشکلات بوجود آمده به دلیل تغییر ساختار از سازمان به اداره، تجهیز 95 درصد از ماشین‌آلات شهرداری به سیستم GPS  و کنترل در تردد و کاهش مصرف سوخت آن‌ها، بازسازی و تعمیرات تعداد زیادی از ماشین‌آلات قدیمی، بیمه شدن 893 دستگاه ماشین‌های سنگین و سبک، سرویس و نگهداری و ارائه خدمات به ماشین‌آلات کلیه مناطق و سازمان‌ها گفت: تغییر در ساختار اداری، تامین بودجه مورد نیاز برای تعمیرات اساسی یک سری ماشین‌آلات شهرداری با توجه به صرفه اقتصادی نسبت به خرید دستگاه‌های جدید و کمبود نیروهای متخصص در اداره مورد نیاز، حمایت این دوره شورا و شهرداری است تا بتوانیم خدمات مناسبت‌تری به شهروندان ارائه کنیم.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۷۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما