۰
plusresetminus

پاسداشت خبرنگاران بسیجی در مرودشت

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۳
خبرنگار باید مردم و مسئولین را به تکاپو انداخته، مردم را برای مطالبه گری و مسئولین را برای پاسخگویی و تلاش در جهت خدمات بهتر به مردم وادار کند.
پاسداشت فعالانه رسانه‌ای بسیجی در مرودشت
پاسداشت فعالانه رسانه‌ای بسیجی در مرودشت
به گزارش حافظ خبر؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس، در آیینی با حضور مهدی رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت، سرهنگ امید نصیبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، هادی رضایی، مسئول بسیج رسانه استان، سرهنگ رضا زراعت‌پیشه، معاون هماهنگ‌کننده و اجرایی سپاه، سرگرد محمدجواد سجادیان، معاون فرهنگی هنری سپاه، حجت‌الاسلام مهدی کاظمی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان، تلاش‌هاش اصحاب رسانه و خبرنگاران بسیجی شهرستان مرودشت پاس داشته شد.  
سرهنگ نصیبی در این نشست با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، خبرنگاری را امری مقدس دانست و گفت: امروز واقعیت را باید پذیرفت که عرصه خبر، خبررسانی و تجزیه و تحلیل خبر، می‌تواند خود به خود جریان مثبت و منفی در جامعه درست کند. شما می‌بینید که ریشه خبرنگاری به آغاز آفرینش انسان، می‌رسد. اصولاً نقل قول‌های تاریخی، خود گواه بر زنده بودن خبر و خبرنگاری در تاریخ است که با به تصویر کشیدن رخدادهای گوناگون و با اهمیت تاریخی، در هر دین، مسلک و مکتبی خود موید و تایید کننده خبر و خبرنگاری در آن نقطه می باشد.
وی گفت: وظیفه اصلی شما خبرنگاران تزریق امید به بدنه جامعه است، یعنی واقعیت رو دیدن، مطالبه گری رو پی بردن و در جهت مثبت قضایا و فعالیت های سازنده ای که به بهتر شدن امورات و اوضاع کمک کند حرکت کردن نه به سمت منفی رفتن اتفاقات و نامید کردن مردم حرکت کردن و اگر کسی خارج از این چهارچوب و وظایف که در اندیشه والای خبرنگار در نظر گرفته شده و خارج از واقع بینی مطالبه گری منطقی و دلسوزانه و تزریق امید به بدنه جامعه حرکت کند قطعا موفق نخواهد بود.
فرمانده سپاه ناحیه مرودشت خبرنگاران را جریان سازان جامعه دانست و گفت: خبرنگار باید مردم و مسئولین را به تکاپو انداخته، مردم را برای مطالبه گری و مسئولین را برای پاسخگویی و تلاش در جهت خدمات بهتر به مردم  وادار کند.
نصیبی افزود: گفتمان بسیج گفتمان انقلاب است و در این راه بسیج تلاش دارد در جهت کمک به مردم، دولت و نظام خدمات رسانی انجام داده و در جهت گفتمان تقویت نظام و این نهضت گام بردارد و در این جهت و تقویت حوزه خبرنگاری در پیشبرد اهداف نظام مقدس انقلاب اسلامی و مردم بیشترین همکاری را به صورت رابطه دوسویه با حوزه خبر و خبرنگاران خواهد داشت.
در ادامه مهدی رنجبر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: خبرنگاران بازوان روابط عمومی هستند و روابط عمومی و خبرنگاری  هنر هشتم و خبرنگاران نوک پیکان این هنر است.
وی افزود: خبرنگاران بعنوان بازوی فرهنگی با این مملکت و انقلاب همکاری می کنند همانطور که مقام معظم رهبری بارها اشاره می کنند که ما در حوزه اقتصاد و سیاست رشد داشته و پیشرفت کرده ایم ولی در جوزه فرهنگ مطلوب نیستیم و عده ای از حوزه فرهنگ استعفا داده و به حوزه اقتصاد و سیاست پیوسته اند پس اصحاب رسانه بایستی  به کمک حوزه فرهنگ که واقعا مظلوم واقع شده است بیایند.
رنجبر گفت: امروزه حوزه رسانه و تبلیغات جریان سازند و جریان انقلاب به جریان سازی رسانه به ویژه در حوزه فرهنگ نیازمند است در دنیا اگر بخواهد اتفاقی بافتد صلحی یا جنگی رخ دهد ابتدا سناریوی چند فیلم در این حوزه کار می شود آن ساخته سپس  نقاشی های آن در نگارخانه ها گذاشته می شود و موسیقی آن نیز ساخته و سپس می بینم که آن رخداد تاریخی و جهانی چه خوب و چه بد اتفاق می افتد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: ما در جریان گفتمان انقلاب قرار داریم  زیرا هر کدام از ما حاکمیت،کشور و دولتمان را دوست داریم و در این راه نقش رسانه ها و خبرنگاران بسیار موثر وکلیدی است و شما  اصحاب رسانه و خبرنگاران باستی در جریان سازی انقلاب کمک کنید، زیرا شما جریان سازان واقعی هستید.
در ادامه جلسه هادی رضایی مسئول بسیج رسانه استان رسانه را یک ابزار قدرتمند جریان ساز در طول تاریخ دانست و گفت: وظیفه خبرنگار یاد آوری آرمانها و شعارهای اوایل انقلاب به مسئولین است، تا آنان بدانند با چه شعارها و آرمان هایی انقلاب کرده اند و خبرنگار باید مانند یک موذن در جامعه عمل کند که اگر موذن بخواب رفت نماز، نمازگذاران و مومنان قضا می شود و امروز اگر یک مسئول با خبرنگار مواجه شد باید چهار ستون بدنش بلرزد.
وی گفت: امروز خبرنگاران نتواتنسته اند استیفای حق خود کنند و این مسئله باید آسیب شناسی شود و خبرنگاران نباید اجازه دهند مسئولین سود جو و مفسد در جامعه رشد کنند و باید آنان را به مردم معرفی نمایند و خبرنگاران باید احصای حق و مشکلات مردم را مطالبه کنند و هیچ حامی بالاتر از افکار عمومی و خود مردم برای حمایت از خبرنگاران وجود ندارد و هنر خبرنگار این است که بر مطالبه واقعی مردم سوار، افکار عمومی را همراه و بالاترین مدیر متخلف را از میز خدمت پایین بکشد.
هادی رضایی گفت: خبرنگاران مرودشت باستی حقوق مردم شهرستان را از مسئولین احصاء و در جهت مشکلات آنان تلاش نمایند و در این راه جریان ساز باشند نه دنباله رو و  خبرنگاران  باید بدانند که رسالتی که بسیار بالاتر از هر مقام نظارتی که همان نگاه مردم است بر دوش آنان است و در این امر بایستی استقلال خود را حفظ تا به هویت آنان صلابت بخشد.در پایان از اصحاب رسانه شهرستان با اهداء لوح و هدایا تقدیر شد.
 
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۷۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما