۰
plusresetminus

نمایشگاه کتاب مجازی قاصدک مهر پذیرای کتابفروش‌ها

تخفیف 30درصد برای خرید کتاب
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
در نمایشگاه مجازی کتاب قاصدک مهر استان فارس، مبدا کتاب‌ها، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور هستند و مقصد آن، شهروندان استان فارس خواهند بود. نزدیک به 90 ناشر و کتابفروشی از سراسر کشور و بیش از 6500 کاربر تا کنون در این سامانه عضو شده‌اند.
رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه مجازی کتاب قاصدک مهر فارس/ مهدی امیدبخش، محمدرضا نیازمند/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
رونمایی از پوستر نخستین نمایشگاه مجازی کتاب قاصدک مهر فارس/ مهدی امیدبخش، محمدرضا نیازمند/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ محمدرضا نیازمند، مدیر سامانه قاصدک گفت: نرم‌افزاری که نمایشگاه مجازی کتاب قاصدک مهر استان فارس را برگزار می‌کند، نرم‌افزار قاصدک مهر است. می‌توان پیش‌بینی کرد که نزدیک به 150 هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور، در سامانه این نمایشگاه بارگزاری شود.
محمدرضا نیازمند، افزود: برای نخستین بار است که نمایشگاه کتاب غیرحضوری در استان فارس برگزار می‌شود. این نمایشگاه در بازه‌ای یک هفته‌ای از شانزدهم تا بیست‌ و سوم مهرماه جاری، پذیرای شهروندان استان فارس خواهد بود.
 وی ادامه داد: در نمایشگاه مجازی کتاب قاصدک مهر استان فارس، مبدا کتاب‌ها، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور هستند و مقصد آن، شهروندان استان فارس خواهند بود. به عبارت دیگر، کاربرانی که در استان فارس زندگی می‌کنند، می‌توانند به‌صورت آنلاین کتاب‌های خود را با تخفیف ده تا سی‌درصدی خریداری و نسخه چاپی را در نشانی داده شده، دریافت نمایند.
نیازمند یادآور شد: یا این که فرصتی ما برای ثبت‌نام ناشران و کتابفروشی‌ها تا پایان نخستین هفته مهرماه تمدید شد، خوشبختانه استقبال خوبی را شاهد بودیم.
 وی با اشاره به شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه گفت: یکی از شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه، عضویت در اپلیکیشن قاصدک بود تا بتوانند کتاب‌ها را صفحه خود بارگزاری کنند.  120‌ هزار عنوان کتاب در قاصدک، پیشتر بارگزاری شده بود و پیش‌بینی می‌شود که نزدیک به 150‌ هزار عنوان کتاب در فضای نمایشگاهی از ناشران گوناگون بارگزاری شود. این نخستین بار است که کتابفروشی‌ها امکان حضور در نمایشگاه را پیدا کرده‌اند.
 به گفته نیازمند، در حاشیه نمایشگاه هم‌ دوره‌های آموزشی در زمینه‌های تندخوانی یا افزایش تقویت حافظه و طراحی نرم‌افزاری برگزار می‌شود. 
 
تخفیف 30درصد بهای کتاب
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم درباره نمایشگاه یادشده، گفت: با رایزنی‌های انجام‌ شده، بسیاری از ناشران و کتابفروشی‌های شناخته شده کشوری و استانی در این نمایشگاه، کتاب‌های خود را به فروش خواهند گذاشت. کتاب‌دوستان نیز می‌توانند این یار مهربان را تا 30 درصد کمتر از نرخ نوشته شده در کتاب، خریداری کنند.
مهدی امیدبخش یادآور شد: این نمایشگاه مجازی به منزله نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس نیست و با وجود کاهش ابتلا به کووید 19 و روند واکسیناسیون همگانی کرونا، امیدواریم بتوانیم شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب استان فارس را به رسم سال‌های اخیر مهیا کنیم.
وی همچنین به استقبال کتابفروشی‌های استان از نمایشگاه مجازی کتاب اشاره کرد و افزود: این رویداد بر اساس استانداردهایی که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به کار گرفته شد، برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم از تجربه‌های کسب شده در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم.
یادآور می‌شود: نمایشگاه مجازی کتابی که به همت موسسه قاصدک مهر ترتیب یافته است، همزمان با رویدادهای گرامیداشت یادروز حافظ آغاز به کار می‌کند. 
مهدی امیدبخش، اعلام کرد: به مناسبت یادروز حافظ در نخستین گام از برنامه های گرامیداشت لسان الغیب حافظ شیرازی که با همکاری ادارات فرهنگی برگزار می شود، میزبان آیین گشایش «نمایشگاه کتاب حافظ و قرآن» با همکاری انتشارات بین المللی نوید شیراز، ساعت چهار بعدازظهر جمعه ۱۶ مهرماه جاری در آرامگاه حافظ خواهیم بود.
معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در ادامه برنامه های فوق «سرای اهل قلم» با سخنرانی دکتر محمد مرادی و موضوع «شاعران حافظ و حافظان شاعر»، ساعت پنج بعدازظهر جمعه ۱۶ مهرماه جاری در مقبره الشعرا آرامگاه حافظ گشایش می یابد.
به گفته وی، «نمایشگاه اسناد تاریخی حافظیه در گذر زمان» ساعت ۶ بعدازظهر جمعه ۱۶ مهرماه جاری در نگارخانه تار و پود مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار خواهد شد
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۷۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما