۱
plusresetminus

آیین پاسداشت ایثارگران ادیان توحیدی در شیراز

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۲
شهید اسحاق تیزابی و دیگر شهدای میهن، سینه‌شان را سپر کردند تا گلوله‌های دشمن به مردم ایران نخورد و با جان خودشان که بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌شان بود، زمینه‌ساز زندگی در امان و آسوده را برای ما ساختند.
پاسداشت ایثارگران ادیان توحیدی در بهشتیه کلیمیان شیراز و بر آرامگاه شهید اسحاق تیزابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
پاسداشت ایثارگران ادیان توحیدی در بهشتیه کلیمیان شیراز و بر آرامگاه شهید اسحاق تیزابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ بهشتیه کلیمیان شیراز، در سال‌روز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) و به پاسداشت ایثارگران، جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس ادیان توحیدی استان فارس، پذیرای همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، داریوش مهرابی، مسئول ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خسرو قدس، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، امیرعلا سالاری، رئیس انجمن کلیمیان شیراز و تنی چند از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدای پیرو ادیان توحیدی غیراسلام بود.
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، در این آیینی که بر آرامگاه اسحاق تیزابی، از شهدای کلیمی شیراز برگزار شد، گفت: دین همه ما می‌گوید که شهدا در بارگاه خداوند، از هر دینی که باشند، جایگاهی یکسان دارند.
همایون سامه‌یح نجف‌آبادی ادامه داد: شهید اسحاق تیزابی و دیگر شهدای میهن، سینه‌شان را سپر کردند تا گلوله‌های دشمن به مردم ایران نخورد و با جان خودشان که بزرگ‌ترین سرمایه زندگی‌شان بود، زمینه‌ساز زندگی در امان و آسوده را برای ما ساختند.
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با سپاس پروردگار هستی که به پاس تلاش‌های رزمندگان ما، یک وجب از خاک میهن کم نشد، افزود: کسانی که به شهادت رسیدند یا جانباز، آزاده و ایثارگاران شدند، از پیروان هر دینی، هیچ دیگرگونگی با هم ندارند و باید از خودگذشتگی‌های آنان را پاس داشت؛ چرا که بسیاری از آنان وظیفه‌شان نبود و گاه سن‌شان هم نمی‌رسید و با کمال میل برای پاسداری از میهن، برخاستند.
وی در پایان از بارگاه آفریدگار هستی‌بخش، آمرزش شهید تیزابی و دیگر شهدای میهن از مسلمان، زرتشتی، کلیمی، آشوری و ارمنی را خواستار شد.
خسرو قدس، رئیس انجمن زرتشتیان شیراز نیز در این آیین پس از ستایش بزرگ دانای هستی‌بخش، گفت: درود می‌فرستم به روان همه نیکان و پاکانی که برای سربلندی میهن‌مان ایران، از جان دریغ نکردند و این کشور را که همیشه سرآمد بوده است و باعث افتخار نه تنها ما ایرانیان، که همه ایران‌دوستان، داشتند بودند، نگاهبان شدند.
خسرو قدس افزود: برماست تا بتوانیم به دور از عقیده، باور و دینی که داریم، از این مرز و بوم نگاهبانی و پاسبانی کنیم.
رئیس انجمن زرتشتیان شیراز ادامه داد: باید قدردان کسانی باشیم که برای ما جان‌فشانی کردند؛ چراکه آرامش امروز ما، به پاس جان‌فشانی آن‌هاست.
وی در پایان ابراز خرسندی کرد که همیشه به خوشحالی و شادمانی دور هم گرد آییم و به ایرانی بودن، همازوری و یکپارچگی‌مان افتخار کنیم.
امیرعلا سالاری، رئیس انجمن کلیمیان شیراز هم گفت: جامعه کلیمیان ایران همچون شهید تیزابی، با افتخار و سربلندی، در پاسبانی از مرزها و آرمان‌های انقلاب، کوشا بودند.
داریوش مهرابی، مسئول امور پیروان ادیان توحیدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز گفت: از دیدگاه من، پاسداشت جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان ما، وظیفه‌ای بر دوش ماست تا این ایثارگری‌ها فراموش نشود؛ چراکه آن‌ها سینه سپر کردند تا ما اکنون آسوده زندگی کنیم.
در این آیین که کوشش‌های برخی از ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدای پیروان ادیان توحیدی استان فارس پاس داشته شد، موبد خسروانیان، از موبدان جامعه زرتشتیان شیراز، به خوانش نیایش همگانی برای آمرزش شهدا پرداخت.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۷۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما