۰
plusresetminus
امام جمعه موقت کازرون در خطبه‌های نمازجمعه؛

ویژگی‌های فرماندار و مسوولین آینده کازرون چه باید باشد؟

تاریخ انتشارجمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲
عده‌ای از روی جهل یا عقل، واکسن هراسی را در جامعه تزریق می کنند و گروهی از مردم نیز تمایل به تزریق واکسن ندارند. ما عقلا و شرعا رجوع به متخصص را از جمله در دین و درمان لازم می دانیم که متخصصین درمانی و پزشکی تاکید بر واکسیناسیون دارند.
نمازجمعه کازرون به امامت حجت‌الاسلام شیخ محمود صحرایی
نمازجمعه کازرون به امامت حجت‌الاسلام شیخ محمود صحرایی
به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام محمود صحرایی، امام جمعه موقت کازرون در خطبه نماز جمعه این شهر (۱۶ مهرماه ۱۴۰۰) ضمن اشاره به مناسبت‌های ماه ربیع الاول و هفته وقف بیان داشت: وقف یعنی اینکه انسان پرونده خیرات خود را تا قیامت باز بگذارد. وقف کنیم چه کوچک چه بزرگ، که باقیات الصالحات است.
او افزود: متولی وقف خود را حتما «گروه» قرار دهید و افراد «مطمئن» باشند. برخی، متولیان وقفیات خود را فرزندانشان انتخاب می‌کنند اما گاهی دیده شده در نسل‌های بعدی نیت واقف دنبال نمی شود.
دست مجریان وقف را نیز باز بگذاریم و عنوان کلی هدفمند باشد. مثلا عنوان شود «خیرات و مبرات ضروری» که متولیان دستشان باز باشد و ضرورت جامعه روز خود را تشخیص دهند و متناسب با آن هزینه کنند. به طور مثال اکنون تجهیزات درمان بیماران کرونایی یا آبرسانی به مردم نیاز است، تا با توجه به شرایط روز جامعه استفاده شود.
خطیب موقت نماز جمعه کازرون گفت: متصدیان و مسوولین اوقاف شهرستان توجه کنند که بسیاری از موقوفات هنوز احیا نیست. و آنهایی که احیاست، سالانه اجاره بسیار کمی دارند. که لازم است با کارشناسی دقیق حق وقف تعیین شود. از طرفی استفاده از وقف و بدهی های برخی از ادارات و ارگانها متاسفانه وجود دارد. که باید دانست حضور در مکان وقفی بدون عمل به نیات واقف حرام و غصبی است و لازم است اداراتی که تصرف در وقفیات دارند، رعایت کنند.
حجت الاسلام صحرایی پیرامون واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: عده‌ای از روی جهل یا عقل، واکسن هراسی را در جامعه تزریق می کنند و گروهی از مردم نیز تمایل به تزریق واکسن ندارند. ما عقلا و شرعا رجوع به متخصص را از جمله در دین و درمان لازم می دانیم که متخصصین درمانی و پزشکی تاکید بر واکسیناسیون دارند.
او افزود: همچنین توجه کنیم که خیلی از امورات کشور متوقف بر این است که اکثریت مردم واکسینه بشوند. اکنون مثلا مراکز آموزشی و کسب و کار اینچنین است که کشور در این زمینه متضرر شده و لزوم دریافت واکسن از سوی مردم احساس می‌شود.
امام جمعه موقت کازرون همچنین با اشاره به تغییرات دولت جدید و تغییر استانداران و فرمانداران در سطح کشور، و همچنین احتمال تغییر فرماندار و مسوولین شهرستان در این دولت اظهار داشت: در خصوص انتخاب فرماندار و مسوول ارشد شهرستان، صحبت مقام معظم رهبری ملاک است که فرمودند بدون اینکه جریانات سیاسی دخالت داشته باشند، کار به متصدیان امور سپرده شود. از سویی خواست مردم نیز این است که فرمانداری بومی، مردمی، مردم شناس، کازرون شناس، دلسوز، متخصص، متعد به اسلام و انقلاب، و جوان داشته باشیم. که امیدواریم در صورت تغییرات، انشالله کازرون با حضور فرماندار و مسوولین انقلابی و با اوصاف ذکر شده، از محرومیت‌هایی که اکنون دارد، بیرون برود.
مدیر حوزه علمیه صالحیه کازرون در ادامه با اشاره معضلات روزافزون بی حجابی و بدحجابی در جامعه اظهار داشت: متاسفانه در قبال این مسئله واکنش قانونی و فرهنگی خاصی مشاهده نمی‌شود. روحانیت حاضر است با توجه به وظیفه تبیینی خود هرکمکی می‌تواند انجام دهد. اما عزیزان نیروی انتظامی و ستاد محترم احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیز باید چاره‌ای بیندیشند و طرح و برنامه کافی داشته باشند تا اثرش در جامعه مشهود باشد.
او اضافه کرد: عموم مردم باید در این مسئله به فکر و دخیل باشند. به طور مثال کاسب ما اگر حدیث مربوط به حجاب در محل کسب داشته باشند و فرد بدحجاب را کاملا محترمانه و دلسوزانه تذکر دهند. مسوولین نیز بی تفاوت نگذرند. همچنین اگر تابلوهای شهری تذکرات و توصیه های زیبا را به جامعه گوشزد کند، حتما تاثیر خواهد داشت.
وی همچنین ضمن اشاره و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در جمعه آینده، خاطرنشان کرد: بجاست هم در مصیبت شهادت ایشان به نحو احسن عزاداری کنیم و هم پس از آن با توجه به آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) که برای امروز ما بزرگترین عید است، جشن مناسب و شایسته‌ای به صورت عمومی برنامه‌ریزی شود.
امام جمعه موقت کازرون همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر مربوط به کشور آذربایجان، به مانور شجاعانه فاتحان خیبر توسط نیروهای نظامی کشورمان اشاره کرد و افزود: چنانچه مقام معظم رهبری نیز فرمودند، صلاح منطقه در این است که همه کشورها از ارتش متکی به خود و در تعامل با همسایگان برخوردار باشند و اجازه حضور و دخالت به دیگران داده نشود. که امروز نتیجه دخالت بیگانگان و عقب ماندگی را در افغانستان مشاهده می‌کنیم.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما