۰
plusresetminus
اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس

در استان فارس بزرگترین موقوفه قرن کشور ثبت شد

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
بزرگترین موقوفه قرن کشور را در فارس به ثبت رسید که با نیت حمایت از طلاب و دانشجویان ممتاز و حمایت از زنان سرپرست خانوار این وقف شکل گرفت.
در استان فارس بزرگترین موقوفه قرن کشور ثبت شد
به گزارش حافظ خبر، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری از حمایت های هیئت های مذهبی و برپایی موکب های در شیراز و نجف اشرف خبر داد و گفت: در محرم و صفر کمک به هیئت های مذهبی انجام و یک میلیارد و 300 میلیون تومان به 700 هیئت مذهبی کمک شد و در دهه آخر صفر حمایت از 70 موکب در سطح شهر شکل گرفت که به مبلغ سه میلیارد تومان از محل موقوفات شهر شیراز حمایت شد و موکب پذیرایی از زوار در شهر نجف اشرف به مدت 10 روز، در ایام اربعین حسینی توسط اوقاف و امور خیریه فارس برپا شد.
 
حجت الاسلام رحیم صفری گرایی بیان کرد: 210 مورد بازدید میدانی از زندگی نیازمندان و 600 میلیون تومان هزینه با حفظ کرامت انسانی به آنها هدیه شد و در حوزه درمان چهار میلیارد تومان توسط ادارات اجرایی هزینه شده است.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، 147 هزار بسته معیشتی از محل اجرای نیت واقفین خیر اندیش بین افراد نیازمند توزیع شده است و یک میلیون و 500 هزار پرس غذای گرم از طرف خیرین توزیع شده و برای هیئت های مذهبی، مساجد، حسینیه و بقاع متبرکه، چهار هزار و 350 حکم برای اعضای هیئت امنا صادر شده است.
 
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که 10 کارگاه «شمیم خدمت» به منظور اشتغال ایجاد شد که 45 نفر شاغل شدند، تاکید کرد: در چند روز گذشته 6 وقف جدید را در سطح فارس شکل گرفت که سه مورد به شهرستان جهرم مربوط می شود و طی یک سال گذشته 40 مورد وقف جدید را در سراسر استان به ثبت رساندند و بزرگترین موقوفه قرن کشور را در فارس به ثبت رساندیم که با نیت حمایت از طلاب و دانشجویان ممتاز و حمایت از زنان سرپرست خانوار این وقف شکل گرفت.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما