۰
plusresetminus
اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس

شناسنامه دار شدن محصولات فاخر صنایع دستی استان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس از شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر صنایع‌دستی استان، خبر داد.
شناسنامه دار شدن محصولات فاخر صنایع دستی استان
به گزارش حافظ خبر، حیدر علی زاهدیان نژاد بیان کرد: داشتن دو شهر جهانی منبت آباده و شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و همچنین شهر ملی دست بافته‌های داری فیروزآباد جایگاه استان فارس را در تولید و ارائه صنایع‌دستی ویژه کرده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فارس ادامه داد: از هفته آینده طرح شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی استان با همکاری اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی شروع خواهد شد.

حسین همتی، رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس تصریح کرد: این طرح با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس و برای نخستین بار در کشور با همکاری دوجانبه بین اداره‌کل و اتحادیه اجرا می‌شود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس افزود: با توجه به نیاز صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی برای ثبت آثار و برند محصولات خود در زمینه‌های مختلف طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات فاخر در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان فارس اقدام به شناسنامه‌دار کردن آثار فاخر هنرمندان استان به دو زبان فارسی و انگلیسی کرده که البته این شناسنامه جدای از شناساندن اصالت هنر تولیدشده است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات فاخر صنایع‌دستی می‌تواند تأثیر به سزایی در صادرات و فروش آثار هنرمندان داشته باشد وتمامی آثار فاخر در تمامی رشته‌های صنایع‌دستی شناسنامه‌دار خواهند شد و هر هنرمند می‌تواند سالانه تا ۵ اثر فاخر را برای شناسنامه‌دار شدن به اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان معرفی کند.

همتی اظهار کرد: اولویت درفروش و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی همچنین اولویت در راستای صادرات و حفظ مالکیت طرح و اثر برای هنرمند را ازجمله مزیت‌های شناسنامه‌دار کردن محصولات عنوان کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما