اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس

کاروانسرای تاریخی موقوفه ایزدخواست میزبان گردشگران

18 مهر 1400 ساعت 20:15

گزارشگر : منیره خسروبیگ

کاروانسرای تاریخی موقوفه ایزدخواست در دهه وقف امسال آماده بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران شده است.


به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی امروز در آئین افتتاح و بهره برداری از کاروانسرای تاریخی شاه عباسی موقوفه ایزدخواست با حضور نمایندگان و بازرسان سازمان جهانی یونسکو گفت: کاروانسرای تاریخی موقوفه ایزدخواست به عصر صفوی تعلق دارد و در دره تاریخی شهر ایزدخواست در مسیر جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: مساحت این کاروانسرای تاریخی 940 متر مربع و مساحت اعیان آن 2 هزار 700 متر مربع است که در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی از سال 94 تا 99 به طور کامل مرمت و احیا شده است.
 
وی اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی موقوفه «ایزدخواست» در دهه وقف امسال آماده بهره برداری و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران شده است.
 
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: برای احیای این کاروانسرای موقوفه بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با کاربری بومگردی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شده است.
 
وی ادامه داد: برای بیش از 10 نفر در این مجموعه اشتغال زایی انجام شده و مجموعه کاروانسرای تاریخی شاه عباسی شهر ایزدخواست برای ثبت جهانی مورد بازرسی و ارزیابی نماینده یونسکو قرار می گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر ارزش موقوفات بیان کرد: موقوفات ارزشمند تاریخی به صورت عرصه و اعیان وقف در سراسر کشور و از جمله استان فارس وجود دارند که با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در حوزه های میراثی و تاریخی م یتوان ضمن احیا و مرمت آنها به ایجاد اشتغال در بخش های گردشگری نیز پرداخت و کاروانسراهای تاریخی و آب انبارهای فارس دارای ظرفیت مطلوبی در این حوزه هستند.


کد مطلب: 23819

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23819/کاروانسرای-تاریخی-موقوفه-ایزدخواست-میزبان-گردشگران

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir