۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز

به حداقل رسیدن سهم استان فارس از گردشگری سلامت

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز برگزار شد.
به حداقل رسیدن سهم استان فارس از گردشگری سلامت
به گزارش حافظ خبر، به نقل روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در یازدهمین جلسه خود موضوع «هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز» را مورد بررسی قرار داد. 

دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه های زیارتی، سیاحتی و تاریخی، می تواند شهر شیراز را به یکی از قطب های مطرح گردشگری سلامت در کشور تبدیل کند. 

با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخشهای مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه های برون رفت از شرایط فعلی است و  بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می نماید. 

با توجه به اینکه گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می گردد، اجرای پروژه های شهر سلامت و دهکده آرامش به تقویت زیرساخت های این حوزه می انجامد. 

شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف، اعتمادسازی در این حوزه، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات، تدوین قوانین حمایتی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و ... عزم و همکاری جدی مدیران و مسئولان مرتبط را می طلبد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما