۰
plusresetminus
مدیرکل بنیاد مسکن فارس:

وضعیت تامین آب در روستاهای جنوب فارس بحرانی است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۸
مهر و لامرد، دروازه‌های ورود به فارس از جنوب کشور هستند.
عطاءالله زمانی
عطاءالله زمانی
به گزارش منصوره خسروبیگ/ حافظ خبر؛ مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به عزم جدی این نهاد برای زدودن محرومیت از چهره جنوب فارس، بر لزوم اتخاذ تدابیر برای برداشتن گام‌های مستحکم در راستای توسعه متوازن شهرستان‌های مهر و لامرد با همراهی همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
عطاءالله زمانی دوشنبه ۱۹ مهرماه در دیدار با نماینده مردم ‌شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس بیان کرد: این دو شهرستان دروازه ورود به فارس از سوی جنوب کشور هستند و بنیاد مسکن از همه راهکارهای قانونی برای توسعه و محرومیت زدایی در این مناطق بهره گیری خواهد کرد.
او به برخی از شاخص‌های توسعه از جمله مقاوم سازی بافت‌های فرسوده، صدور اسناد مالکیت روستایی، بهسازی و توسعه معابر و مشارکت در ساخت واحد های آسیب دیده از حوادث اشاره کرد و افزود: شهرستان لامرد در بسیاری از شاخص‌های توسعه در این زمینه از متوسط استانی فراتر است و بنیاد مسکن در این سال‌ها خدمات ارزشمندی در این شهرستان ارائه کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس به اجرای طرح مسکن اقدام هم ملی اشاره کرد و گفت: شهر مهر با ۱۶۷ متقاضی ثبت نام شده و شهر لامرد با یک هزار و ۱۸ متقاضی ثبت نام شده در این دو شهرستان بیشترین تقاضا را برای مسکن اقدام ملی داشته‌اند، ضمن آنکه نام نویسی در شهرهای وراوی ، علامرودشت، اشکنان و گله دار هم دنبال شده است.
زمانی خاطرنشان کرد: در مجموع در جنوب فارس بیش از سه هزار و ۱۵۰ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی نام نویسی شده‌اند و قرعه کشی و ساخت بسیاری از واحدها با مشارکت بنیاد مسکن و با بهره گیری از تسهیلات و آورده متقاضیان شروع شده و مسکن اقدام ملی راه موفقی را در این مناطق آغاز کرده است.
سید موسی موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های مُهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در شهرهای جنوبی فارس، گفت: شهرها و روستاهای جنوب فارس و به ویژه در دو شهرستان حوزه انتخابیه چشم انتظار خدمات بیشتر و بهتر هستند و سهم برابر و عادلانه از توسعه و محرومیت زدایی دراین مناطق باید تامین شود.
 او با بیان اینکه در جنوب کشور و فارس وضعیت تامین آب به ویژه در روستاها بسیار بحرانی است، تصریح کرد: در سال زراعی جاری لامرد و مهر فقط ۲۴ میلیمتر بارندگی داشته‌ است.
موسوی اظهار کرد: چاه‌های ما عمیق‌ترین چاه‌های کشور با ۵۰۰ متر هستند و دیگر قابلیت کف‌شکنی ندارند؛ به‌گونه‌ای که در برخی نقاط حوزه انتخابیه اکنون هر سه روز یک‌بار آب جیره‌بندی به مردم می‌رسد. بنا بر این لازم است دستگاههای مسوول در مناطق روستایی این شهرستان با تلاش بیشتر برای حل مشکلات مردم اهتما ورزند.
کد مطلب : ۲۳۸۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما