۰
plusresetminus
شهرداری شیراز

تقویت حمل و نقل عمومی راهی برا رفع ترافیک شهری

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۶
شهردار شیراز در مراسم افتتاح و بهره برداری از متروی شیراز گفت: با افتتاح ابرپروژه کوهسار مهدی، وضعیت عبور و مرور بهتر خواهد شد و به ایده آل نزدیک می شود.
تقویت حمل و نقل عمومی راهی برا رفع ترافیک شهری
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی با بیان اینکه خط مترو فعال بوده و حاله خدایی بهتر صورت می گیرد افزود :شیرازذشعری است که مسیرهای طولی آن از شرق به غرب وضعیت بهتری داشته و جا به جایی بهتر صورت می گیرد ‌
 
وی به ترافیک های زیاد شریان های شمالی- جنوبی شهر که در حداکثر ظرفیت خود است، اشاره کرد و گفت: بهترین و سریع ترین راه حل مشکل ترافیک در شیراز، تقویت حمل ونقل ریلی و عمومی است.
 
اصنافی با تاکید بر اهمیت حوزه حمل و نقل ریلی برای شهرداری شیراز تصریح کرد: در طی دو سه هفته اخیر چندین جلسه پیرامون خطوط مترو و پیگیری های لازم را داشته ایم و تلاش داریم که فاز اول خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر در میدان بسیج را در نیمه اول سال آینده به بهره برداری رسانده و بتواند در ادامه جابجایی بخشی از بار مسافر را تسهیل کند.
 
وی با بیان اینکه تلاش شورا و شهرداری شیراز برای پیشرفت و تسریع در پروژه های قطار شهری می باشد، عنوان کرد: رایزنی‌هایی را با دولت برای پیرامون قطار شهری داشته ایم تا خدمات مطلوبی را برای شهروندان عزیز فراهم کنیم.
 
اصنافی با ذکر اینکه مردم استقبال خوبی از مترو در شیراز داشته اند، گفت: فرهنگ استفاده از قطار شهری باید بیش از پیش در شهر جاافتاده و این مد حمل ونقلی نقش واقعی خود را پیدا کند.
 
همچنین در این مراسم مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تشکر از شهرداری شیراز که این مراسم را در بطن و میان مردم برگزار کرده است، گفت: حمل و نقل عمومی به منظور کوتاه کردن زمان سفر مردم و کاهش مصرف انرژی می باشد که نتیجه آن آرامش مردم خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر شیراز آماده تفکیک سازمان حمل و نقلی ریلی شهرداری شیراز به دو بخش بهره برداری و ساخت می باشد، تصریح کرد: مترو شیراز به حدی رسیده است که یک مدیریت برای بهره برداری و ساخت امکان پذیر نیست.

طاهری با تاکید بر تسریع در انجام پروژه خطوط مترو عنوان کرد: اکنون فصل بودجه است و اگر قرار است کاری صورت گیرد، الان وقت آن است و نباید فرصت طلایی را از دست داد و همه چیز منابع مالی نیست و عزم و اراده برای انجام کار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ذکر اینکه عزم شورا و شهرداری برای امورات مرتبط با مترو جزم است، اذعان داشت: باید تا سال آینده فاز یک خط دو مترو به مرحله مسافرگیری رسیده و به آن قانع نخواهیم بود و ضمن پیگیری و اجرای فاز دو خط دو، خط سه مترو را نیز باید اجرایی کنیم.
 
حسن مرادی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در سخنانی گفت: شیراز پس از تهران و مشهد سومین شهری در کشور است که مترو را به مرحله بهره برداری رسانید.
 
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مترو در چندین کلانشهر کشور همزمان در سال 1380 آغاز شد، گفت: شیراز در طی 13 سال گذشته با تلاش مجموعه های مختلف توانست خط یک قطار شهری را در 19 مهر 1393 به بهره برداری برساند.
به گفته مرادی برای توسعه مترو باید همه از سطح ملی تا استانی و شهری تعامل و همراهی داشته باشند.
 
 در این مراسم مدیران شهرداری مسیر ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه وکیل الرعایا را با مترو طی کرده و از شهروندانی که قطار شهری را برای تردد انتخاب کرده بودند، با یک شاخه گل و یک بسته فرهنگی بهداشتی تقدیر و همچنین از فعالان عرصه حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز تجلیل شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما