۰
plusresetminus
در یادروز حافظ، حافظیه گلباران شد؛

پاسداشت غزلسرای مرهم زخم‌ها و دستگیر سختی‌ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۵
در این سروده‌ها، گذشت، بخشش، نیکی و ازخودگذشتگی را می‌توان یافت و از آن بهره‌ها برد.
گلباران آرمگاه حافظ در یادروز حافظ/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
گلباران آرمگاه حافظ در یادروز حافظ/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ حافظیه شیراز، بامداد امروز، پذیرای هنرمندان و فرهنگ‌وران شیرازی بود که همراه با صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس و کوروش کمالی سروستانی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز بر آرمگاه لسان‌الغیب، خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، گرد آمده بودند. در این آیین، فرهنگ‌وران و هنرمندان، با گذاشتن دست‌گل یادبود، یادروز این سراینده مهر و دوستی را گرامی داشتند.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین، گفت: حافظ شیرازی با طبع پاک و بدیع خود، چندین هزار بیت ارزشمند و بلند را برای ما به جا گذاشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این سخن که سروده‌های وی، ما را به بالای عرش و آسمان برده است و با زیباترین عوالم و دقیق‌ترین احساسات آشنا می‌کند، افزود: غزل‌های حافظ، زخم‌های ما را مرهم و سختی‌های ما را دستگیر است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس سروده‌های لسان‌الغیب را آموزاننده بردباری در دشواری دانست و ادامه داد: در این سروده‌ها، گذشت، بخشش، نیکی و ازخودگذشتگی را می‌توان یافت و از آن بهره‌ها برد.
وی با اشاره به این که اشعار حافظ ما را به سوی سعادت حقیقی که عشق است، رهنمون می‌سازد، یادآور شد: امروز با گذر از بیست و پنجمین یادروز حافظ، امید داریم که بتوانیم حافظ را به جهانیان بیش از پیش بشناسانیم.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۸۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما