۰
plusresetminus
بسیج دانشجویی استان فارس

تبیین نقد جریان های فکری رسالت اصلی همه ماست

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۲
نخستین نشست مسئولان فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس  در سال تحصیلی جدید برگزار شد و در این نشست مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: رسالت اصلی تبیین نقد جریان های فکری است.
تبیین نقد جریان های فکری رسالت اصلی همه ماست
به گزارش حافظ خبر، سپهر قاسمی مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی استان فارس در جمع مسئولان فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، در راستای اهمیت فضای مجازی گفت: امروز صحنه آرایی جنگی دشمن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر کرده است. میدان جنگ امروز حول محور رسانه فعال شده و ما در عرصه رسانه با دشمنان در حال جنگ هستیم.

وی افزود: که دشمن با اعمال روش های جنگی چون: شایعه پراکنی،فریب مردم،شبهه افکنی در جامعه و نفوذ در اشخاص، ارکان، برنامه ها و تصمیمات با استفاده از ابزار های مختلف خود از ماهواره و فضای مجازی گرفته تا سلبریتی ها و... در حال رخنه در بدنه‌ی جامعه است و تنها وتنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن از بین بردن وحدت و انسجام ملی در بدنه‌ی جامعه است و نقش ما در این بزنگاه باید تنها تحقق رسانه اسلامی به عنوان اصلی ترین هدف مجموعه باشد.

قاسمی با بیان اینکه بدون شک در جنگ نرم، هیچ راهی مهم‌تر از تبیین نیست افزود: جنگیدن در این جبهه گرچه همان اخلاص رزمندگان دفاع مقدس را می‌خواهد، اما در عرصه عمل؛ محتوا و ابزاری را می‌خواهد که بسیار پیچیده‌تر است ، آنجا سلاح را حکومت می‌داد و در این عرصه خطوط اساسی از سوی امام و مقام معظم رهبری صادر می‌شود وحقیقت تلخ در این میدان این است که متاسفانه دو آسیب: نبود زیرساخت مناسب و سطحی‌گرایی روند تبیین را با هزینه مواجه کرده است و این میدان را به جولانگاهی برای رسیدن به اهداف دشمن تبدیل کرده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: صحنه‌سازی از فضای مجازی را دشمنان در راستای اهداف خود به بهترین نحو انجام می‌دهند، و مردم علی‌الخصوص؛ قشر عام بازیچه رسانه‌ای محسوب می‌شوند، به صورتی که هر کس از مبانی انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دفاع کند، لاجرم حکومتی معرفی می‌شود و هر کس بر آن بتازد، آزاداندیش، مستقل، مردمی و غیروابسته معرفی می‌شود .

قاسمی با بیان اینکه متاسفانه این میدان به قتلگاهی برای تمام اقشار تبدیل شده است تصریح کرد: جهت رشد فکری و شناختی فعالین رسانه‌ای در جهاد تبیین نیاز است که در وحله اول مسائل را شناسایی و سپس آن‌ها را به درستی احصا کرد و در مرحله آخر باتوجه به اولویت در زمان مناسب اقدامات لازم را در جهت پیاده‌سازی آنان انجام داد.

مسئول فضای مجازی بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه اظهار کرد: از خاستگاه  انقلاب اسلامی نمی‌توان هر کسی را  از صحنه بیرون کرد و این کار را تبیین دانست. اگر جریان مؤمن به انقلاب اسلامی قرار است در چرخه دموکراسی در عرصه خدمت حضور داشته باشد، باید رفتار تبیین‌گرایانه آنان با عوام آشکار باشد. 

وی در پایان تاکید کرد: تولید کمیت حداکثری در تبیین مهم نیست بلکه کیفیت و تأثیر مهم است. متأسفانه برخی گرفتار دیده شدن هستند و با ادبیات تند و متمرکز شدن بر نقد و تمجید افراطی  افراد فعالیت می‌کنند که این موضوع به کلی تبیین نیست. این عامل تولید تنفر و کینه است. در آسیب‌شناسی این فضا می‌توان گفت اکنون دفاع و نقد حول محور فرد  است وحمله به یک سلبریتی با بدترین ادبیات یا دفاع از یک انسان محترم نامش تببین نیست، محور تبیین را باید اصول فکری انقلاب اسلامی قرار داد تا بخا‌طر هر مسئله پیش پا افتاده‌ای به ناخواست به این میدان ورود نکنیم. با شناخت و محوریت این اصول همه اقدامات تبیین حول مواجهه با افراد رواج نخواهد گرفت و خطوط مقدم دشمن درست شناسایی خواهد شد و رسالت اصلی تبیین که نقد جریان های فکری است در جهت دستیابی به این مهم اجرا خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما