به مناسبت 20 مهر روز حافظ؛

برگزاری مراسم یادروز حافظ در استهبان

23 مهر 1400 ساعت 19:57

امید کیامرث رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان استهبان با اشاره به حفظ سرمایه های فرهنگی و اجتماعی و بزرگداشت نخبگان فرهنگی ایران اسلامی از راه اندازی بنیاد استهبان شناسی در استهبان سخن گفت و افزود این بنیاد با حمایت حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، احمد رضا کمالی سروستانی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان و با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری در محل شهرداری استهبان گشایش یافت.


به گزارش حافظ خبر؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان ۲۰ مهرماه روز بزرگداشت خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی بزرگترین شاعر و غزل سرای ایران و جهان را به همه ی هموطنان، شاعران، فرهیختگان، فرهنگ وران و اهالی فرهنگ و هنر تبریک گفت.
  امید کیامرث افزود حافظ خوشه چین قرآن است پس لازم است در شهرستان قرآنی استهبان از این بزرگمرد تاریخ همواره به جاودانگی یاد شود.
در ادامه امید کیامرث با اشاره به حفظ سرمایه های فرهنگی و اجتماعی و بزرگداشت نخبگان فرهنگی ایران اسلامی از راه اندازی بنیاد استهبان شناسی در استهبان سخن گفت و افزود این بنیاد با حمایت حجه الاسلام والمسلمین خاوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، احمد رضا کمالی سروستانی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان و با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری در محل شهرداری استهبان گشایش یافت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان به اهمیت تاسیس بنیاد استهبان شناسی اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان و به منظور جمع آوری و کتب و آثار مکتوب مربوط به شهرستان استهبان، معرفی مشاهیر، نویسندگان وبزرگان استهبان در تمامی حوزه های فرهنگ و هنری این بنیاد افتتاح شد.
در ادامه برنامه ی حافظ خوانی و تفالی بر حافظ  توسط آقای محمد ثالثی و اجرای دونوازی موسیقی توسط آقایان مجید فرهمندی و امین جوهری اجرا گردید.

غزل تفال بر حافظ در این مراسم :
ما آزموده‌ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
از بس که دست می‌گزم و آه می‌کشم
آتش زدم چو گل به تن لخت لخت خویش
دوشم ز بلبلی چه خوش آمد که می‌سرود
گل گوش پهن کرده ز شاخ درخت خویش
کای دل تو شاد باش که آن یار تندخو
بسیار تندروی نشیند ز بخت خویش
خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد
بگذر ز عهد سست و سخن‌های سخت خویش
وقت است کز فراق تو وز سوز اندرون
آتش درافکنم به همه رخت و پخت خویش
ای حافظ ار مراد میسر شدی مدام
جمشید نیز دور نماندی ز تخت خویش


کد مطلب: 23861

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23861/برگزاری-مراسم-یادروز-حافظ-استهبان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir