۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری سیزدهمین کنگره خاورمیانه قلب و عروق با عنوان پیشگیری و درمان در شیراز

مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶
رییس مرکز تحقیقات بیماری قلب و عروق شیراز امروز  ۲۴مهر در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد از برگزاری سیزدهمین کنگره خاورمیانه قلب و عروق و ششمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی در شیراز خبر داد .
برگزاری سیزدهمین کنگره خاورمیانه قلب و عروق با عنوان پیشگیری و درمان در شیراز
به گزارش حافظ خبر، دکتر محمد جواد زیبایی نژاد با بیان اینکه ۱۱دوره از این کنگره به صورت گسترده در داخل و خارج از کشور ( عمارات ،ترکیه ،کیش و شیراز ) برگزار شده است افزود : تهدید بیماری کرونا فرصتی شد تا از هزینه های گزاف صرفه نظر شود و این کنگره به صورت وبینار از تاریخ ۲۹مهر لغایت ۲ آبان ماه در شیراز برگزار می شود .
 
وی با اشاره به اینکه امسال این وبینار با سخنرانی ۹۰نفر و در مدت ۴روز برای خواهد شد ،عنوان کرد : این کنگره با حداقل هزینه‌ها و با مشارکت حداکثری متخصصان برگزار می‌شود که هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر برنامه‌ریزی شده و از متخصصین مختلف مرتبط با قلب و عروق استفاده می‌کنیم.
 
زیبایی نژاد با بیان اینکه در سال های گذشته این کنگره با حدود ۴۰۰ نفر برگزار می‌شد، تصریح کرد :گاهی افراد و متخصصان بخاطر گرفتاری های کاری متاسفانه نمی توانستند حضور فیزیکی داشته باشند و اما حال به صورت وبینار به بهترین شکل ممکن ارائه می شود .
 
رییس مرکز تحقیقات بیماری قلب و عروق شیراز در خصوص اینکه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی سراسر کشور در برگزاری این کنگره حضور دارند، اظهار کرد : مرکز قلب و عروق پزشکی شیراز که میزبان این کنگره است .
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه های معتبری چون مشهد، تبریز، اهواز، کرمان، یزد و دانشگاه معتبر تهران ملی و علوم پزشکی ایران و همچنین بسیاری از مراکز بیمارستانی ازجمله شهید رجایی و مرکز قلب تهران کمک کنندگان این کنگره هستند.
 
زیبایی نژاد ضمن اینکه هر ساله مقاله هایس به این کنگره ارسال می شود ، اضافه کرد : امسال هم نزدیک به ۵۰ مقاله برای کنگره ارسال شده که در قسمت پوستر شرکت داده می‌شود و طبق روال هرساله به بهترین پوستر ها جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد ،اما امسال با توجه به اینکه مقاله ها بیشتر در مورد پیشگیری از بیماری قلب و عروق است ، نیم بیشتری از هدیه به مطالعات پیشگیری اختصاص داده شده است.
 
 
وی همچنین در ادامه سخنان عنوان کرد اولین مرکز تحقیقاتی در کشور را در شیراز داریم که در زمینه پیشگیری از قلب و عروق کار می‌کنیم.
 
 
زیبایی نژاد با بیان اینکه تحقیقات مفصلی در بلند مدت انجام شده است ، گفت: بر اساس این برنامه ها ۷هزار و ۵۰۰ نفر از مردم شیراز در این مطالعه هستند که هزار و ۳۰۰نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ، ۲۰ منطقه از شهرداری شیراز و برخی از بانک‌ها انتخاب شدند.
 
گفتنی است به صورت کلی و در مجموع ۳۰ درصد از مرگ و میر‌ها در شیراز به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است که این آمار مربوط به قبل از شیوع کرونا است و با احتساب سکته‌های مغزی نیمی از مرگ‌ومیر‌ها را شامل می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما