۰
plusresetminus

نشست حافظ‌شناسی در فراشبند

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۱
حافظ بدون شک، یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های فرهنگ غنی ادبیات فارسی است و شعر فارسی تا کنون هیچ شاعری را که به اندازه حافظ، در اعماق و زوایای جامعه ما و ذهن و دل ملت ما نفوذ کرده باشد به خود ندیده است.
نشست حافظ شناسی در فراشبند
نشست حافظ شناسی در فراشبند
به گزارش حافظ خبر؛ به مناسبت گرامی داشت روز  حافظ، نشستی با حضور  شاعران و ادب دوستان در محل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فراشبند برگزار شد.
مهدی محمدی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی درابتدای این نشست گفت: حافظ بدون شک، یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های فرهنگ غنی ادبیات فارسی است و شعر فارسی تا کنون هیچ شاعری  را که به اندازه حافظ، در اعماق و زوایای جامعه ما و ذهن و دل ملت ما نفوذ کرده باشد به خود ندیده است.
 رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فراشبند گفت: هدف از بزرگداشت حافظ شیرازی ، شناساندن ذوق و قریحه این شاعر بلند آوازه و جایگاه وی در تاریخ و ادبیات ایران و جهان است.
یاسین بهمنی رئیس انجمن شعر وادب شهرستان فراشبند با قرائت متنی در باره حافظ  گفت : ما شاعران وادیبان قدم در سرزمینی بی مرز وانتهای شیرین زبان فارسی  گذاشته ایم که روزگاری شاعران بزرگی همچون حافظ درآن صدارت می کرده اند بنابرین ما وظیفه داریم در زنده نگه داشتن آن کوشا باشیم.
درادامه حاضرین دراین نشست به بحث وتبادل نظر و بیان دیدگاه ها درباره زوایای گوناگون شعر، عرفان و زندگی حافظ  و همچنین به شعر خوانی پرداختند.
درپایان با اهدا لوح وهدایایی از طرف اداره فرهنگ وارشاد اسلامی از یاسین بهمنی رئیس انجمن شعر ، حبیب داستانی پیشکسوت شعر و ادب و از نواب حسن پور به دلیل فعالیت در عرصه  مرمت آثار فرهنگی وهنری تجلیل شد.
 
 
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۸۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما