دانشگاه شیراز

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شیراز و پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس

27 مهر 1400 ساعت 14:23

گزارشگر : منیره خسروبیگ

تفاهم نامه همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و  پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس به امضا رسید.


به گزارش حافظ خبر، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه علم و فناوری و کمک به توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای نوآورانه و دانش‌بنیان در استان فارس؛ تفاهم‌نامه همکاری دو‌جانبه‌ای میان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز و  پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس منعقد شد.
 سید مجتبی زبرجد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز، تقویت و توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی مشترک به ویژه شناسایی نیروهای نخبه و تیم‌ها و هسته‌های فناور و دانش‌بنیان را از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وی افزود: همکاری در جذب منابع حمایتی از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، برگزاری رویدادهای مشترک با موضوعات مهارت‌افزایی، همکاری در زمینه‌ی کشف و معرفی تیم‌ها و شرکت‌های مستعد برای استقرار در پردیس دانش‌بنیان، انجام پروژه‌های مشترک با محوریت شرکت‌های پردیس و تیم‌های فناور دانشگاه و تعاملات زیرساختی آموزشی در زیست‌بوم دانش‌بنیان استان ازجمله اقداماتی است که در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه با محوریت مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه اجرایی می‌شود. 
مظفر والی، رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس نیز اظهار داشت: شتاب‌بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عدم انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و همچنین هم‌افزایی ظرفیت‌ها و امکانات، از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه‌ی همکاری با دانشگاه شیراز است.
وی تصریح کرد‌: برگزاری تورهای صنعتی، اولویت‌دهی برای تخصیص منابع حمایتی صندوق‌های همکار پردیس به گروه‌های فناور و شرکت‌های معرفی شده دانشگاه شیراز، همکاری در زمینه‌ی ایجاد زمینه اشتغال برای شرکت‌ها و تیم‌ها و در اولویت قراردادن شرکت‌های معرفی شده از سمت دانشگاه شیراز برای بهره‌برداری از منابع و خدمات پردیس،‌ ازجمله مواردی است که در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود.
پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس، نخستين پرديس شركت‌هاي دانش‌بنيان كشور است که سال1392 با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در شركت صنايع الكترونيك شيراز (صاشیراز) افتتاح شد.


کد مطلب: 23910

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23910/امضای-تفاهم-نامه-همکاری-دانشگاه-شیراز-پردیس-شرکت-های-دانش-بنیان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir