۰
plusresetminus

پایان نُهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش به مدت شش روز در نگارخانه اُ برگزار می‌شود.
آیین پایانی نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش/ عکس: هادی افشار
آیین پایانی نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش/ عکس: هادی افشار
به گزارش حافظ خبر؛ نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی گراش صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور فرماندار، شهردار و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برگزار شد. این سوگواره برای نهمین سال متوالی در گراش برگزار می‌شود.
مجید غلامپور فرماندار گراش در بازدید از این نمایشگاه گفت: «تلاش هنرمندان عکاس برای ثبت آیین‌های عزاداری شایسته تقدیر است. مردم با حضور در این نمایشگاه و دیدن عکس‌ها بهترین مشوق هنرمندان هستند.»
عبدالمهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: «این سوگواره با سابقه‌ترین سوگواره عکس در منطقه است که انجمن فیلم و عکس گراش توانسته است ۹ سال به صورت مداوم آن را برگزار کند. در این جشنواره عکاسان گراشی و عکاسانی که از آیین‌ها محرم در گراش عکاسی کرده‌اند حضور دارند.
آیینه‌افروز در مورد آثار این جشنواره گفت: «۳۶۰ عکس از ۳۰ عکاس در موضوعات عمومی و دو موضوع ویژه پیرغلامان و محرم در سایه کرونا به جشنواره ارسال شد. هیات گزینش در نهایت ۳۰ عکس از ۱۵ عکس را برای نمایش در نمایشگاه انتخاب کرد. برای افزایش کیفیت نمایشگاه بخشی اینستاگرام نیز موقتا این دوره حذف شده است.»
نمایشگاه عکس عاشورایی گراش به مدت شش شب از ۱۲ مهر تا ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در گالری اُ برگزار می‌شود. گالری اُ در بلوار سرداران و کنار سینما فرهنگ گراش قرار دارد و این سومین نمایشگاه برگزار شده از زمان بازسازی گالری است. نمایشگاه ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید علاقه‌مندان باز است، مدارس و مراکز فرهنگی نیز با هماهنگی می‌توانند در ساعت‌ها دیگر از نمایشگاه بازدید کنند.
مجید افشار دبیر اجرایی این سوگواره گفت: «امسال تلاش اصلی ما تداوم این برنامه هنری در شهرستان است تا در سال‌های آینده با عادی شدن شرایط برگزاری مراسم‌ها بتوانیم در سال‌های بعد نمایشگاه را در ابعاد گسترده‌تری برگزار کنیم.»
اسامی هنرمندان برگزیده در سوگواره عکس عاشورایی گراش به شرح زیر اعلام گردید:
نفرات برگزیده در بخش آزاد:
نفر اول: ابوذر بیغرض از شهرستان لار
تندیس + کتاب + ۷۰۰ هزارتومان
نفر دوم: علی رایگان از شهرستان گراش
تندیس + کتاب + ۵۰۰ هزار تومان
نفر سوم: فاطمه ابراهیمی از شهرستان گراش
تندیس + کتاب + ۳۰۰ هزار تومان
عکس‌های برگزیده بخش ویژه (پیرغلامان و محرم):
نفر اول: هانیه امانی از شهرستان گراش
تندیس + کتاب + ۴۰۰ هزار تومان
نفر دوم: مسعود فتوحی از شهرستان گراش
ندیس + کتاب + ۳۰۰ هزار تومان
نفر سوم: هادی افشار از شهرستان گراش
تندیس + کتاب + ۲۰۰ هزار تومان
عکس هادی افشار نیز به عنوان عکس برگزیده به انتخاب بازدیدکنندگان نمایشگاه معرفی شد.
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۹۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما