نشست هم‌افزایی فرهنگی و اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و دادگستری آّباده

29 مهر 1400 ساعت 17:20

مولف : محمدمهدی اسدزاده

کار فرهنگی می‌بایست در بستر جامعه تاثیرگذار باشد.


به گزارش حافظ خبر؛ در آستانه هفته وحدت و نزدیک شدن به هفته شورای فرهنگ عمومی، هادی فرخی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده به همراه هنگامه فرخی، کارشناس و مشاور اداره بهزیستی با حجت‌الاسلام سید مرتضی نورالدینی، رییس دادگستری آباده دیدار کرد .
سید مرتضی نورالدینی در این دیدار اولویت در فرهنگ و کار فرهنگی را تاثیرپذیری آن در آحاد جامعه دانست و گفت: کار فرهنگی، نقطه مشترک همه دستگاه‌ها و ارگان‌هاست. نقطه آغاز و سرآمد همه فعالیت‌های فرهنگی نیز در شورای فرهنگ عمومی است. این تنها راهکار گذر از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.
این عضو شورای فرهنگ عمومی آباده با ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان افزود: شهرستان آباده به عنوان شهر فرهنگ و هنر، همیشه زبانزد و سرآمد بوده است؛ از این رو نیاز برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اجرای برنامه‌هایی که ارتباط مستقیم با اخلاق عمومی جامعه دارد و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند در دستور کار هفته ی شورای فرهنگ عمومی باید باشد.
وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی جدی پیرامون فرهنگ احترام و روحیه نقد پذیری در سطح جامعه افزود : یکی از مشکلات جدی که ما در دستگاه قضا به خصوص در طی این دوسال گذشته با آن روبرو هستیم و بیشتر پرونده هایی که متاسفانه منجر به جرم در سطح جامعه می شود ، عدم روحیه نقد پذیری و صبر و تحمل در افراد است که گاه با خشونت همراه شده و باعث اتفاقات ناخوشایندی می شود ، امید که بتوانیم با وحدت و همدلی در راه اعتلای فرهنگ و ترویج آن در بین مردم بکوشیم و با کارهای فرهنگی خوب و اثر بخش بستر جامعه را به سوی کمال هدایت نماییم .
هادی فرخی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده در این دیدار گفت : یکی از شاخصه های مهم شهرستان آباده که در بسیاری از موارد راهگشای برنامه ها و کارهای اجرایی بوده ، همسویی و همراهی مسوولین در برنامه ها است که این یک شاخص مهم برای اهداف عالی شورای فرهنگ عمومی به شمار می رود .
دبیر شورای فرهنگ عمومی آباده ضمن تقدیر از همراهی و حمایت رییس دادگستری در برنامه های شورای فرهنگ عمومی بیان داشت : بی شک تلاش یک اداره و یا ارگان همانند فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ کافی نیست و اگر حمایت و همراهی سایر مسولین نباشد نمی توان کارهای فرهنگی خوب و هدفمندی را در بین عموم مردم اجرایی نمود ، باعث افتخار و مباهات است که دادگستری شهرستان در برنامه های فرهنگی همراه همیشگی شورای فرهنگ عمومی بوده و امید که این روند همچنان ادامه یابد .
وی در ادامه افزود : از لطف خداوند مهربان شورای فرهنگ عمومی آباده با رهنمودهای ائمه ی جمعه شهرستان و همراهی سایر اعضا ، در سال گذشته جزء شهرستان های برتر شناخته شد و این مهم دست نمی یافت مگر با وحدت و همراهی دستگاه های اجرایی .
مقام ارشد فرهنگ و هنر آباده افزود : برنامه های هفته شورای فرهنگ عمومی در آباده از 14 آبان ماه با برگزاری تریبون آزاد مشاوره در زمینه ی آسیب های اجتماعی آغاز و با برنامه هایی همچون دیدار با ائمه ی جمعه و دیدار با فرهنگوران و پیشکسوتان فرهنگ و هنر در 20 آبان ماه پایان می یابد .


کد مطلب: 23930

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23930/نشست-هم-افزایی-فرهنگی-اجتماعی-فرهنگ-ارشاد-اسلامی-بهزیستی-دادگستری-آ-باده

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir