۰
plusresetminus

گام محکم توسط قرار گاه عمار در دوران کرونا

تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۵
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری در دیدار مسئول و جمعی از مبلغین قرارگاه عمار منصوریه که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت های جهادی، تبلیغی و فرهنگی قرارگاه عمار اظهار کرد: اینکه مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه در ایام کرونا نکاتی را بیان کردند بسیار ارزشمند است که قرارگاه عمار نیز در راستای سخنان مقام معظم رهبری گام برداشته است.
دیدار تولیت استان احمدی و محمدی با جمعی از مبلغین قرارگاه عمار منصوریه
دیدار تولیت استان احمدی و محمدی با جمعی از مبلغین قرارگاه عمار منصوریه
به گزارش حافظ خبر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری بیان کرد: اگر مقام معظم رهبری نبود نمی توانستیم کشور را در مقابله توطئه های دشمنان بیمه کنیم واز جمله درایت های معظم له در زمینه فراخوان همگانی پویش مواسات وهمدلی است که جلوی فتنه های گسترده ای را گرفت، همه دشمنان انگشت به دهان مانده اند که این کشور چگونه با این همه توطئه هنوز سرپا است.
 تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع) عنوان کرد: بسیاری از کشور های دیگر برای اداره کشور مانده اند اما کشور ایران با رهنود های مقام معظم رهبری الحمدلله سرپا ایستاده است که یکی دیگر از مسائلی که کشور هنوز سرزنده است حضور گروه های جهادی و قرارگاه ها است.
 وی افزود: در زمانی که در شیراز حضور داشتیم مرحوم آیت الله حدائق نیز مسئولیت حوزه علمیه منصوریه را بر عهده داشتند و تعدادی از طلاب قدیمی در حجره زندگی می کردند که با همت فرزند ایشان این مدرسه رشد جدی پیدا کرده و به عنوان یک چراغ در شیراز می درخشد.
 حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در خصوص مشکلات اطراف حرم مطهر شاهراغ(ع) نیز گفت: حدود 60 الی 70 جلسه با بخش های مختلف برگزار شده و مسائل بارها گفته شده است اما مشکل اصلی این است با توجه به اینکه در گذشته زحمات بسیاری کشیده شده اما یک سلسه مشکلات مزمن نیز به وجود امده است.
 وی در پاسخ به سوال مبلغ قرارگاه عمار که برای حل مشکلات اطراف حرم مطهر(ع) چه برنامه ای دارید، بیان داشت: بنده پیش از اینکه قم بروم در گودعربان زندگی می کردم ولذا با مشکلات این مناطق آشنایی دارم‌ وبه دنبال برنامه جامع هستیم.
 تولیت آستان مقدس احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تاکید کرد: به سمت تدوین یک سند جامع بلند مدت حرکت می کنیم که هم بعد زائرین، مجاورین، فرهنگی، موقوفات، خدمت رسانی و غیره دیده می شود، همچنین در ساختار و مدیران حرم مطهر نیز تغییرات ایجاد می شود.
وی در پایان عنوان کرد: که ما از ظرفیت جمیع طلاب در فعالیت های فرهنگی حرم‌ واطراف حرم استفاده خواهیم کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق مسئول قرارگاه، فرهنگی، تبلیغی و جهادی عمار مدرسه علمیه منصوریه نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های قرارگاه عمار از ابتدای سال 93 تاکنون پرداخت و بیان داشت: همچنین پس از برگزاری جلسات هرماه با مسئول محترم حوزه منصوریه بنا به توصیه معظم له تصمیم گرفته شد تا درکلیه مناسبت هااعم از ایام شهادت اهل بیت(ع) و ولادت و اعیاد موکب قرارگاه در جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) برپا شود همچنان که تاکنون در میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) نیز اینگونه بوده و قطعا در مناسبت های پیش رو از جمله ولادت امام حسن عسکری(ع) نیز این کار از سوی قرارگاه عمار صورت خواهد پذیرفت و درکنار پذیرایی مادی از زائرین ومجاورین بارگاه احمدی پذیرایی معنوی هم صورت گیرد وهمچنین دیگر از نقطه نظرات مسئول حوزه شاخه روضه خانگی قرارگاه بود که از محرم امسال با همت عزیزان طلبه به حمدالله راه اندازی شد .
وی از اعلام آمادگی مبلغین قرارگاه عمار به منظور فعالیت در عرصه های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، تبلیغ و غیره در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد.
همچنین برخی از مبلغین قرارگاه عمار نیز در ادامه به ایراد نظرات و پیشنهادات خود به منظور ارتقاء سطح فرهنگی و معنوی حرم مطهر شاهچراغ(ع) پرداختند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۹۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما