۰
plusresetminus
رئیس آتش‌نشانی شیراز:

آتش بی‌توجهی در دل کوه دراک شیراز مهار شد

تاریخ انتشارجمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۳
رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آتش‌سوزی گسترده پارک کوهستانی دراک که با بی‌توجهی عوامل انسانی مراتع را درنوردید، خبر داد و گفت: با تلاش چهار ساعته ۹ ایستگاه آتش‌نشانی اطفا شد.
آتش‌نشان و خاموشی آتش در کوه
آتش‌نشان و خاموشی آتش در کوه
به گزارش حافظ خبر؛ محمدهادی قانع، رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز در بیان جزییات این حادثه عنوان کرد: آتش‌سوزی کوهستان دراک که ساعت ۱۱ امروز ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ از محوطه پارک کوهستانی آغاز شد و مراتع کوهستان را درنوردید.
 وی افزود: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش‌نشانان از نه ایستگاه عملیاتی در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.
 این مقام مسئول دلیل این رخ داد را سهل‌انگاری و بی‌توجهی عوامل انسانی ذکر کرد و گفت: وجود پوشش گیاهی خشک و سریع‌الاشتعال در این محل باعث گسترش سریع شعله‌های آتش شده و در مدت زمان کمی بخش‌هایی از منطقه را فرا گرفته بود.
 وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، ۶۰ نیروی متخصص آتش‌نشان، نیروهای آتش‌نشان داوطلب، بسیجیان و نیروهای مردمی از ساعت ۱۱ امروز در یک عملیات چهار ساعته، با امدادرسانی بی‌وقفه به صورت پیاده در اطفای حریق مشارکت داشتند.
 لازم به ذکر است بخش زیادی از حریق مناطق در دسترس، توسط لوله‌کشی از خودروهای اطفایی سنگین اطفا گردید و در مناطق صعب‌العبور تیم‌های حاضر به صورت پیاده عملیات اطفا حریق را به انجام رساندند.
 به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز هم اکنون حریق به طور کامل اطفا اما عملیات لکه‌گیری محل ادامه دارد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما