هفته دانش‌آموز در دستور کار شورای فرهنگ عمومی مرودشت

9 آبان 1400 ساعت 18:20

مولف : محمدمهدی اسدزاده

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت به ریاست حجت‌الاسلام مهدی آقائی، امام جمعه مرودشت، پذیرای مهندس جلال رشیدی، نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود.


به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام مهدی آقایی در این نشست با اشاره به سخنی از امام علی درباره نوجوانان و جوانان که بایستی با سرعت به سوی قلب آن‌ها رفت، گفت: قلب نوجوان مانند زمین خالی است که هرکس نخستین بذر را در آن بکارد، برنده است. این سخن گران‌بها نشان می‌دهد توجه به نوجوان و جوان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بایستی به آنان توجه ویژه داشت و برای‌شان برنامه‌ریزی کرد تا از آسیب‌های اجتماعی دور بمانند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت افزود: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی و نوک پیکان پرورش نوجوانان است که سه تشکل بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این اداره را در پرورش نوجوانان و جوانان یاری می‌رسانند.
آقائی یادآور شد: بسیج دانش‌آموزی با محوریت سپاه، نهادی سربلند با حس و حال انقلابی دوران دفاع مقدس با جهت‌دهی انسان‌سازی و پرورش نوجوانان، سازمان دانش‌آموزی با آموزش مهارت‌های شهروندی، اخلاق، تربیت و آداب معاشرت نوجوانان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با رویکرد فرهنگی و پرورشی در مدارس، با هم‌افزایی و هماهنگی و محوریت آموزش و پرورش و سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی می‌توانند گام‌های بلند پیشرفت و کارآمدسازی و پرورش نوجوانان بردارند.
مهدی رنجبر، دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این نشست گفت: نیاز امروز جامعه؛ گفتمان خانواده است. بهترین تأثیر عاطفی را اعضای خانواده می‌توانند بر یکدیگر داشته باشند. امروز اصلی‌ترین گرفتاری خانواده‌ها، دوری خانواده از همدیگر است.
وی افزود: در شرایط کنونی توجه به نوجوانان و جوانان بیش از هر زمانی دیگری احساس می‌شود؛ زیرا توجه به این نسل جامعه می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها و گرفتاری‌ها را کاسته و آینده‌ی روشنی را پیش روی ما بگذارد.
رنجبر ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، گام‌های مؤثری در راستای فعالیت نوجوانان و جوانان بردارد و زمینه فعالیت و پیشرفت آنان در دانش، فرهنگ، ورزش و مذهبی را فراهم کند.
مهندس جلال رشیدی کوچی، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر کاهش بروکراسی اداری و فراهم نمودن زیرساخت و در اختیار گذاشتن امکانات نهاد ها و ادارات برای فعالیت فرهنگی نوجوانان و جوانان در شهرستان تاکید کرد و گفت: برای فرهنگ‌سازی بایستی اعتبار فرهنگی داشت؛ در این راستا باید مجمع خیرین فرهنگی راه‌اندازی و خیرین را به اختصاص منابع مالی خود برای اینگونه برنامه ها و حتی گسترش زیرساخت های فرهنگی در شهرستان دعوت به همکاری نمود و با ساماندهی فضای مجازی و تقویت  نهاد و مراکزی مانند کانون پرورش فکری، کتابخانه های عمومی ،کانون های فرهنگی و تشکل های مردم نهاد و رسانه ها گام های موثری در فرهنگ سازی و برنامه های فرهنگی برداشت.


کد مطلب: 24024

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24024/هفته-دانش-آموز-دستور-کار-شورای-فرهنگ-عمومی-مرودشت

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir