۰
plusresetminus

بازنگری ساختار حقوقی شهرداری در دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۲
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز و رییس کمیته حقوقی این کمیسیون گفت: ساختار حقوقی شهرداری بازنگری می شود.
افسانه خواست‌خدایی
افسانه خواست‌خدایی
به گزارش حافظ خبر، افسانه خواست‌خدایی، رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای ساماندهی و پیشگیری از کثرت دعاوی جاری شهرداری در مراجع قضایی و شبه قضایی و نیز آسیب‌شناسی و بررسی جدی علل و عوامل موثر در امر طرح دعاوی علیه شهرداری، کارگروه تخصصی با حضور غلباش، مدیرکل حقوقی شهرداری، ستایشگر، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری، وفادارفرد، رئیس اداره دعاوی اداره کل حقوقی، ساداتی، عضو هیات علمی دانشگاه و مشاور حقوقی و نیز اعضاء کمیته حقوقی کمیسیون برگزار و چالش‌های موجود در این زمینه مطرح و به بحث گذاشته شد.
رییس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز، منشاء اصلی نابسامانی و بروز اختلافات قضایی موجود را ضعف سیستم آموزشی مدیران در راس و کارشناسان حقوقی و شهروندان برشمرد و ادامه داد: ارتقاء سطح آموزش در زمینه کاهش دعاوی نقش تعیین‌کننده خواهد داشت. در صورت افزایش سطح اطلاعات حقوقی مدیران، کارشناسان و شهروندان، آمار طرح شکایات و پرونده‌های مطروحه علیه شهرداری، کاهش چشمگیری خواهد داشت؛ که پیامد مستقیم آن نه تنها حفظ حقوق مردم و اعتبار سازمانی شهرداری، که پیشگیری از هدر رفت وقت و هزینه خواهد بود.
عضو حقوقدان شورای ششم افزود: آنچه امروزه شهرداری را در حوزه حقوقی با چالش مواجه کرد، ضعف ساختار و نمودار سازمانی و لزوم بازنگری، اصلاح و بروزرسانی ساختار موجود ضمن مدنظر قرار دادن اصل تناسب در تغییر ساختار متناسب با نیازها و چالش‌های فعلی حوزه اداره حقوقی است.
خواست‌خدایی با تاکید بر لزوم تداوم برگزاری جلسات در این حوزه، خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی با حضور اداره کل حقوقی و حوزه‌های ذیربط آن و نیز اداره کل کل دفتر نوسازی و تحول اداری نوسازی و تحول اداری، پیش نویس طرح تغییر ساختار در بخش حقوقی را تهیه و ظرف مدت ده روز به کمیسیون ارائه کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما