۰
plusresetminus

راه‌یابی نمایشنامه فرهاد ارشاد به جشنواره تئاتر خراسان رضوی

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۴
بنا بر دیدگاه گروه انتخاب سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی، نمایش‌های پذیرفته شده در این جشنواره شناخته شدند.
فرهاد ارشاد
فرهاد ارشاد
به گزارش حافظ خبر؛ احمدرضا افشاری، دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) نمایش‌های پذیرفته شده به این جشنواره را شناساند.
دکتر مهدی نصیری، فرشید تمری و احسان روحی، گروه بازبین سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی، پس از بررسی ۳۵ نمایش دریافتی به دبیرخانه این جشنواره، ۱۴ نمایش راه‌یافته را برگزیدند.
در این چهارده نمایش برگزیده شده، نمایش «غریبستان» نوشته فرهاد ارشاد، نمایش‌نامه‌نویس شیرازی، به کارگردانی پوریا قصابی از قوچان نیز دیده می‌شود.
فرهاد ارشاد، نویسنده این نمایش می‌گوید: غریبستان، داستان آدم‌های غریب این خاک است که همین غربت‌شان، زمینه آشنایی و قرابت با هم می‌شود.
ارشاد، داستان نمایش را اینگونه برای‌مان می‌خواند: جاوید ایازی، متهم خودمعرف، همراه با استوار داود عندلیب، پس از جا ماندن از قطار، شبی را در زائرسرایی به نام شبستان رضا در همسایگی آستان امام رضا (ع)،  به سر می‌برند؛ و این ماندگاری، زمینه آشنای آن‌ها در همسایگی حریم حرم ثامن‌الحجج است.
گفتنی است نمایش غریبستان، پیشتر نیز از سوی همین گروه در همایش سراسری تئاتر صاحبدلان در قوچان (3 تا 10 آبان ماه جاری) و سال 1398 نیز در چهارشنبه تئاترهای شیراز که سید علیرضا موسوی آن را هدایت و مهرداد نبی‌زاده، مرتضی محمدی و فرهاد ارشاد آن را خواندند.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۰۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما