سیده مریم حسینی؛ عضو شورای شهر شیراز:

عدالت در احقاق حقوق شهروندی مهمترین وظیفه شورای شهر شیراز

16 آبان 1400 ساعت 18:16

گزارشگر : منیره خسروبیگ

عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز در جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه عزم این دوره از شورا ایجاد تحول در اداره شهر است، گفت :اصلاح ساختاری و بازنگری روابط شورا با سایر دستگاه‌ها برای ارتقاء کارآیی در حل مسائل امروز و فردای جامعه تمدن‌ساز را برای رسیدن به این هدف لازم دانست.


به گزارش حافظ خبر، مریم حسینی با بیان اینکه انتظارات مردم  فراتر از تعدد کمیسیون‌ها و عناوین وظایف اعضاست افزود: لمس محرومیت زدایی در سومین حرم در عرصه فرهنگی ، عمران و گردشگری و حتی تابلوهای معابر از جمله مسائل است .
وی عنوان کرد: دسته بندی مهمترین حوزه‌های مسئولیتی شورای شهر با هدف پرداختن به اولویت بندی حل مسائل مردم محقق نمی‌شود مگر اینکه میزها و عناوین، فاصله‌ای بین ما و مردم نیندازد و مانع زدایی برای جامعیت و انسجام اقدامات در دوره جدید، نیازمند آزادی اعضاء در مدیریت جهادی از وابستگی‌هایی سهم خواهانه در امور مدیریت شهر و جانشین سازی ضوابط به جای روابط فسادزاست.
 حسینی عنوان کرد: این رویکرد از یک سو نمایانگر نگاهی خردمندانه و برآمده از متن اجتماع و از سویی، نشانگر نگاهی واقع بینانه و منطقی و به دور از سوگیریهایی است که استقلال را در تصمیم گیری و عزل و نصب‌ها می‌گیرد؛ نگاهی که با شناخت صحیح نیازهای واقعی جامعه، اولویت‌ها را احصاء و اقدام به رفع آن می‌کند.
 وی با طرح سئوالی از شهردار شیراز مبنی بر اینکه برای تثبیت نیروهای شهرداری یا جایگزینی آنان چه تصمیمی دارید؟ تصریح کرد: آیا برای تعهد خدمتی و خدمتگزاری به مردم دانستن زمان ماندن یا رفتن الزامی است؟ اگر بله همان به که لرزان از رفتن باشند و اگرنه با تعهد و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت شهروندان با حدت و شدت به اوضاع شهر و شهروندان رسیدگی کنند و با غیرت و تلاش ثابت کنند در شان شهر فرهنگ و ادب و هنر هستند.
 حسینی ادامه داد: توجه به مانع زدایی یعنی حذف موانعی که اجازه نداده‌اند تاکنون شعارهای ناب انقلاب اسلامی در شأن جمهوری اسلامی تبدیل به سبک زندگی جامعه دینی شوند و همه ما کلید واژه فرهنگ، اسلام و عدالت را در نوشتار رویکرد شورای ششم پررنگ می‌بینیم و لذا شوراییان هم لازم است در عملیات اجرایی این مهم را نشان دهند تا مدیریت و نظارت مردمی، امید و نشاط حاصل از عدالت اسلامی را به سومین حرم بازگرداند.


کد مطلب: 24091

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24091/عدالت-احقاق-حقوق-شهروندی-مهمترین-وظیفه-شورای-شهر-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir