۰
plusresetminus

گرامی‌داشت فرهنگ عمومی در نشست شورای فرهنگ عمومی فراشبند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۵
همه‌ی جوامع بشری دارای فرهنگ عمومی هستند. فرهنگی که پایه و اساس آن اسلامی و دینی باشد و جامعه براساس آن رشد کند و بر آن جامعه غالب شود، آن فرهنگ متعالی‌تر خواهد بود؛ پس این فرهنگ باید متولی داشته باشد تا بتوان از اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای عمومی صیانت نماید.
گرامی‌داشت فرهنگ عمومی در نشست شورای فرهنگ عمومی فراشبند
گرامی‌داشت فرهنگ عمومی در نشست شورای فرهنگ عمومی فراشبند
به گزارش حافظ خبر؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد .
حجه‌الاسلام هادی ابراهیمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند در این نشست با گرامی‌داشت 14 آبان، روز فرهنگ عمومی، جایگاه فرهنگ عمومی و ترازهای آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: فرهنگ، خلق و خو و ذات یک جامعه است. فکر و اندیشه، رسم و رسومات و اعتقادات، همه ی این‌ها تشکیل‌دهنده‌ى مبانى فرهنگ یک کشور است؛ این‌هاست که یک ملت را مستقل یا وابسته مى‌کند.
امام جمعه فراشیند ادامه داد: فرهنگ عمومی، در همه حوزه‌‌‌‏های زندگی اجتماعی، خانواده، حکومت، اقتصاد و آموزش و پرورش و... حضور دارد. عامه مردم در کیفیت آن نقش دارند و از شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته می‌‌‌‏شود و یا تأثیر مشهود می‌پذیرد. عموم جنبه‌‌‌‏ها و عرصه‌‌‌‏ها و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‏دهد و عموم مردم نسبت به آنها حساسیت و شناخت دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی فراشبند افزود: همه‌ی جوامع بشری دارای فرهنگ عمومی هستند. فرهنگی که پایه و اساس آن اسلامی و دینی باشد و جامعه براساس آن رشد کند و بر آن جامعه غالب شود، آن فرهنگ متعالی‌تر خواهد بود؛ پس این فرهنگ باید متولی داشته باشد تا بتوان از اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای عمومی صیانت نماید.
اینجانب با گرامی‌داشت ۱۴ آبان ماه روز فرهنگ عمومی و تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی دانشگاهیان عزیز برای اعتلای سطح فرهنگ و ویژگی های بارز فرهنگی با تکیه بر ارزش های اسلامی، بر خود لازم می دانم از تلاش ها و زحمات ارزشمند کلیه مسئولین محترم، کارکنان و دانشجویان گرامی که برای ارتقاء فرهنگ عمومی دانشگاه خالصانه گام بر می دارند صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم. 
حمدالله عربلو معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان فراشبند گفت : امروزه اهمیت فرهنگ به ویژه فرهنگ عمومی  برا ی عموم جوامع و ملت ها بویژه ملت بزرگ ایران و صیانت از مرزهای فرهنگی و متحول ساختن آن متناسب با مقتضیات روز، دوچندان شده است. توجه به فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح آن، می تواند جامعه در حال تحول، رشد و توسعه ی ما را در برابر  هجمه های فرهنگی مصونیت بخشد. روز فرهنگ عمومی فرصت مناسبی است برای اهتمام  ویژه به فرهنگ عمومی جامعه و رسالتی که از این بابت به عهده مسئولین واگذار شده است.
مهدی محمدی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان فراشبند ضمن خیر مقدم به مدعوین به تشریح موضوع واهداف جلسه پرداخت.
کد مطلب : ۲۴۰۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما