۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انتخابات شورای دانش آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از این طریق دانش آموزان مشورت پذیری و سعه صدر را می آموزند.
برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس
به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی در آیین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبستان پسرانه ناحیه 2 شیراز برگزار شد گفت: این انتخابات همزمان در بیش از  6 هزار 500 مدرسه فارس برگزار می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تعداد اعضای شورا به تعداد جمعیت دانش آموزی هر مدرسه بستگی داد گفت: مدارسی که تا 250 نفر جمعیت دانش آموزی دارند می توانند 5 نفر اعضای رسمی شورا را داشته باشند.

اسماعیلی افزود: شورای مدرسه در تصمیم گیری و تصمیم سازی های مدارس می تواند نقشی جدی و اثر گذار باشد و بیش از 75 هزار دانش آموز دختر داوطلب برای انتخابات شورا به رقابت خواهند پرداخت
این رقم در دانش آموزان پسر به 69 هزار نفر می رسد.

وی عنوان کرد: بعد از برگزاری انتخابات 22 هزار دانش آموزدختر و 16 هزار دانش آموز پسر به عنوان منتخبان شورا در مدارس فعالیت خواهند کرد و بعد از برگزاری این انتخابات در هر منطقه و شهرستان  50 دانش آموز پسر و 50 دانش آموز دختر به عنوان نمایندگان شوراهای مناطق به فعالیت خواهند پرداخت و از این بین از هر منطقه نیز یک دختر و یک پسر به عنوان نمایندگان استانی شورا در خدمت دانش آموزان استان خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه انتخابات نمایندگان مجلس مناطق و استانها هر 2 سال یک بار برگزار می شود گفت: 4 نفر دانش آموز دختر و 4 دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش اموزی کشور شرکت خواهند کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما