۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

هم افزایی دستگاه های اجرایی با هدف ارتقا فرهنگی شهر شیراز

مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۰
شیراز پر از ظرفیت های مختلف اعم از فرهنگی است و با دست به دست دادن به هم تک تک آن ها فعال می شود.  
هم افزایی دستگاه های اجرایی با هدف ارتقا فرهنگی شهر شیراز
به گزارش حافظ خبر، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز یکشنبه ۲۳ آبان در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های فرهنگی استان فارس که با حضور مسولین برگزار شد ،گفت :خدا را شاکریم که زمینه همگرایی در بین مجموعه های فعال فرهنگی شهر شیراز روز به روز تقویت می شود و ما شاهد یک جریان جدیدی در حرکت فرهنگی این کلانشهر هستیم.
 
 آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه امیدواریم این جریان برخواسته از انقلاب اسلامی هر روز رشد بیشتری پیدا کند ،افزود :با همکاری دستگاه های اجرایی نتیجه بهتری از فعالیت دوستان خواهیم برد.
 
وی با یاد آوری این مطلب که ظرفیت های شهر شیراز بسیار است و باید به تک تک آن توجه داشته باشیم ،عنوان کرد :شیراز ظرفیت های زیادی برای مسیر گردشگری دارد و این حیثیت در جاهای دیگر پیدا نمی شود .
 
امام جمعه شیراز در رابطه با ظرفیت شیراز ، تصریح کرد :آیا باید از اروپا بیایید و سند ملاصدرا را کشف کنند ، ما نباید خودمان بدانیم و به دنیا عرضه کنیم .
 
آیت الله دژکام بیان کرد :اگر با هم باشیم همه کار ها را به بهترین نحوه ممکن انجام خواهیم داد ‌و اگر دست همدیگر را نگیریم کارمان از بین می رود.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان به اینکه جای تردیدی وجود ندارد برای ماها که شیراز در طول دو سده گذشته دچار آسیب های از فرهنگ بوده است و عمده فرهنگیان از این قضیه ناراحت بودند، اضافه کرد : اساتیدی در همین فضای فرهنگی و تاریخی رشد کرده اند و بار ها آه کشیدند از این که جایگاه شیراز آنچه که باید نیست و این کلانشهر باید همیشه در قله باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این مطلب که خداوند می فرمایید هر چه را از خیر بفرستید پیش ما ثابت می ماند ، افزود :پیش خداوند چیزی کم نمی شود و هر آنچه از خیر و خوبی که انجام دهید در محضر خداوند متعال باز می یابید.
 
آیت الله دژکام با بیان اینکه انقلاب معنویت است ، بیان کرد :نگاه معنوی را باید در یابیم و اگر این نکته را از دست بدهیم باختیم.
 
وی خاطر نشان کرد : جهانی که در انتظار امام زمان است جهانی است که اهمیت معنویت را به اندازه اهمیت عدالت فهمیده باشد و فریاد گر همه این ها است.
 
 امام جمعه شیراز در پایان سخنان خود به این نکته اشاره کرد که وقت آن است که خشوع را همه تجربه کنیم تا در کنار یکدیگر برای پیشرفت کار ها همکاری کنیم ، چرا که اگر خشوع نباشد با یک دیگر جور نمی شویم در این موقع می توان گفت تمام کار های گروهی از بین می رود .
 همچنین در این نشست شهردار شیراز ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع )،گفت : سر لوحه کار ها در حوزه فرهنگی خواهد بود .
 
سید احسان اصنافی در ادامه با بیان اینکه در حوزه فرهنگی هیچ کس نمی تواند متکلم وحده باشد ،افزود : تمام دستگاه های که در سطح شهر کار می کنند همه یک پازل هستند و ما هم به عنوان یک قطعه اصلی و مهم از این پازل هستیم .
 
وی بیان کرد : با تمام دستگاه ها همکاری خواهیم داشت و امیدواریم در این دوره تعامل مجموعه های فرهنگی شهر تخت اشراف نماینده ولی فقیه و با یک حرکت منسجم را داشته باشیم .
 
در این مراسم از زحمات چندساله  دکتر مرتضی جعفری تقدیر و تشکر به عمل آمده و حکم انتصاب مصطفی مشفقیان در سمت جدید سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری به ایشان داده شد .
گزارشگر : منیره خسروبیگ
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما