۰
plusresetminus

آغاز برداشت طلای سرخ در استهبان

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۳
مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: برداشت زعفران در قطب تولید این محصول در فارس از سطح 550 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد
آغاز برداشت طلای سرخ در استهبان
به گزارش حافظ خبر؛ مهدی اعیان منش افزود: پیش بینی می شود 280 تن گل تازه از مزارع استهبان برداشت و ۲۵۰۰ کیلوگرم کلاله خشک به بازار عرضه شود.

وی قیمت زعفران در سال جاری را مناسب ارزیابی و اظهارکرد: ایجاد و راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی زعفران  می تواند در رونق این محصول تاثیر مطلوبی داشته باشد.

این مقام مسئول خشک کردن زعفران را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: دستگاه مدرن خشک‌کن زعفران با تلاش‌های بخش خصوصی و حمایت‌های جهاد کشاورزی در استهبان موجود است و از آنجایی که مهمترین مرحله برداشت زعفران، خشک کردن آن است تا از کیفیت محصول برداشتی کاسته نشود، استفاده از این دستگاه توسط کشاورزان می تواند به حفظ کیفیت محصول کمک کند تا قابل عرضه به بازارهای خارج از کشور هم باشد.

اعیان‌منش تصریح کرد: راه اندازی دو زنجیره ارزش محصول زعفران در استهبان در حال پیگیری است و با شروع به کار حلقه های تولید زعفران تمامی واسطه‌گری‌ها حدف خواهدشد و کشاورزان مستقیما محصول خود را به صادرکنندگان با قیمت مناسب عرضه‌خواهندکرد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان کیفیت محصول زعفران برداشتی را بی‌نظیر خواند و بیان‌کرد: از دیر باز زعفران استهبان بخاطر عطر و طعم بی‌نظیرش معروف بوده است و شهرت خاصی دارد.

اعیان منش در ادامه افزود: کشت زعفران به عنوان یک گیاه کم‌آب‌بر و با اشتغال زایی خوب همه ساله مورد حمایت جهاد کشاورزی است و به متقاضیان تسهیلات کم بهره در قالب کشت گیاهان دارویی تعلق می گیرد.

وی ابرازکرد: برداشت زعفران در استهبان همه ساله از اوایل آبان ماه آغاز می شود و تا اواسط آذر ماه ادامه می یابد ولی امسال به‌دلیل بارندگی کم و افزایش دما در تابستان برداشت این محصول با تاخیر ده تا پانزده روزه مواجه شده است.
کد مطلب : ۲۴۱۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما