۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای معرفی هنر فاخر دینی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی این پارک را ظرفیتی برای معرفی هنر فاخر دینی و انقلابی در جامعه برشمرد.
گفتگوی صابر سهرابی با رسانه‌های جهاد دانشگاهی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
گفتگوی صابر سهرابی با رسانه‌های جهاد دانشگاهی فارس/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ظهر امروز، ۲۴ آبان‌ماه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان که به میزبانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برپا شده است، به برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: مسئولان جهاددانشگاهی فارس اهتمام خوبی برای معرفی هنرمندان حوزه صنایع دستی و صنایع نرم و فرهنگی انجام داده‌اند و هدف آن هم معرفی و برندسازی کارهای خلاقه هنری و صنایع نرم استان است.
وی با ذکر این نکته که برای نخستین بار است که از پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان بازدید کرده است، گفت: یک پدیده جدید به خصوص در حوزه طراحی المان‌های شهری که مورد نیاز است، در اینجا ایجاد شده است و به خصوص این کار استفاده خوبی در شورای المانی که جدیداً راه اندازی شده است، خواهد داشت و ما هم سعی می‌کنیم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.
مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه چنین کاری باعث می‌شود هنر دینی و اسلامی بسیار بهتر و بیشتر به جامعه معرفی شود، گفت: بازدیدی که از این نمایشگاه داشتیم اکثراً هنرهای سنتی اصیل ایرانی ـ اسلامی هستند و این مسئله هم جزو برنامه‌های گام دوم انقلاب است که بتوانیم در راستای تمدن‌سازی از تمام ظرفیت‌های هنری ایرانی ـ اسلامی بهره بگیریم.
سهرابی به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی و ضرورت استفاده از این ظرفیت‌ها اشاره کرد و گفت: در نقشه مهندسی فرهنگی استان که طی دو سال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای تدوین آن داشتیم، مأموریت‌های نهادهای فرهنگی مشخص شده است که از جمله مأموریت جهاددانشگاهی هم در این زمینه دیده می‌شود.
وی، یکی از اولویت‌های این سند را بحث هنر متعالی و انقلابی توصیف کرد و افزود: با چشم‌انداز ۴ ساله تمام دستگاه‌های فرهنگی و هنری و اجرایی استان همسو و همگام با پشتوانه استانداری فارس به خصوص برای معرفی هنر متعالی و انقلابی باید فعالیت داشته باشند.
سهرابی ادامه داد: در این سند حدود ۸۲ برنامه تعریف شده است که شامل ۵ اولویت است که در این رابطه ۱۰ الی ۱۵ برنامه آن مربوط به هنر متعالی است و از صنایع دستی گرفته تا هنرهای تجسمی، سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی و دیگر هنرها را شامل می‌شود بنابراین چشم‌انداز تعریف شده دقیقاً در راستای برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی است.
مدیرکل ارشاد فارس با بیان اینکه طبق این سند کاملاً مشخص شده است که در سال ۱۴۰۴ در حوزه دین، قرآن، مذهب و فرهنگ باید در کجا قرار گرفته باشیم، گفت: در راستای این سند پایان هر سال گزارش‌گیری توسط دبیرخانه شورا انجام خواهد گرفت و در بهمن و اسفندماه هر سال ارزیابی می‌شود که طی یکسال گذشته این نقشه چقدر اجرا شده و به کجا رسیده است. یعنی مثل گذشته نیست که وظایف هر سازمان در راستای سند فراموش شود.
 
کد مطلب : ۲۴۱۸۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما