۰
plusresetminus

۷ کتاب پژوهشی شیراز در دومین روز هفته کتاب رونمایی شد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
آرامگاه سعدی شیراز در دومین روز از هفته کتاب پذیرای فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان بود و در این مراسم از ۷ کتاب پژوهشی شیراز رونمایی شد.
رونمایی از 7 کتاب در دومین روز هفته کتاب
رونمایی از 7 کتاب در دومین روز هفته کتاب
به گزارش حافظ خبر؛ سعدیه برای دومین روز پیاپی در 29امین دوره هفته کتاب، پذیرای فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان شیرازی بود.
نویسندگان، پژوهشگران و فرهنگ‌وران کتاب‌دوست در این آیین از 7 کتاب پژوهشی شیراز را رونمایی کردند و تلاش‌های پژوهشگران و گردآورندگان آنان را پاس داشتند.
مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این آیین با اشاره به هفته کتاب و رویدادهایی که با موضوع کتاب برگزار می‌شود، گفت: این هفته، همه‌روز از ساعت 15، در سعدیه شیراز آیین رونمایی از چندین کتاب شیرازپژوهی و شیرازشناسی برگزار خواهد شد.
امیدبخش این رونمایی پاسداشت کسانی دانست که در زمینه شیرازپژوهی و فارس‌پژوهی تلاش کرده‌اند و افزود: در این رویدادها، پیوند دوسویه مردم با ناشران، نویسندگان، پژوهشگران، فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان خواهد بود. پیوندی که می‌تواند به افزایش کتاب‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، گذشته و سبک زندگی مردم شیراز بینجامد.
وی افزود: یکی از رویدادهای دیگر این هفته برگزاری دوره آموزشی طراحی جلد، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای ناشران و طراحان آن‌هاست که روزهای 26 و 27 آبان ماه جاری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: آیین پایانی هفته کتاب امسال نیز روز 30 آبان ماه جاری همچون همه کشور در زمینه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات مادران شهدا خواهد بود.
در این آیین از 7 کتاب چاپ شده انتشارات سیوند به نام‌های چهار طاق نوشته محمدرضا احمدی و فاطمه هوایی، اکبردایی محمد(داش اکل) نوشته مصطفی ندیم، تعزیه فراتر از یک هنر نوشته منصور طبیعی، میر جم نوشته احمد نوبخت، تاثیر عوامل اقتصادی و سیاسی بر جنبش بابیه در ایران نوشته بهرام شاهسونی و صفرعلی رضایی، باغ آینه سروده‌های غلامعلی خوشبخت و کتاب ده گفتار، مجموعه مقالات شیرازپژوهی رونمایی شد.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۱۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما