۰
plusresetminus

فراخوان سومین جشنواره‌ی نمایش کل گراش

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
اول این که بر خلاف جشنواره‌های قبلی، این دوره به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، و از طرف انجمن نمایش به همه‌ی گروه‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند مبلغی به عنوان هدیه پرداخت می‌شود.
جشنواره نمایش کل گراش
جشنواره نمایش کل گراش
به گزارش حافظ خبر؛ سومین جشنواره نمایش کل گراش در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
با توجه به بهتر شدن وضعیت کرونا در شهرستان و با تصمیم شورای سیاست‌گذاری نمایش گراش، انجمن نمایش گراش برگزاری سومین جشنواره نمایش را کلید زد. دو دوره‌ی پیشین این جشنواره به نام «جشنواره نمایش‌های کوتاه کل گراش» در سال‌های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ برگزار شده است.
عبدالمهدی آینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، با اعلام این خبر گفت: «بعد از تعطیلات اجباری کرونایی، ایجاد یک جو تآتری در شهر برای رونق گرفتن دوباره‌ی هنر نمایش در گراش ضروری به نظر می‌رسید. با تصمیم انجمن نمایش شهرستان، قرار شد این امر مهم در بهمن‌ماه که به صورت سنتی، هنر نمایش رونق بیشتری دارد، در قالب یک جشنواره‌ی نمایشی صورت بگیرد. امیدواریم این جشنواره مورد استقبال گروه‌های نمایشی شهرستان و همچنین شهرستان‌های همسایه قرار بگیرد.»
محمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش، در مورد سومین جشنواره گفت: «امیدواریم به کمک انجمن‌های نمایش لارستان، اوز و خنج، و همچنین اعضای انجمن نمایش گراش، بتوانیم به مدت یک هفته تا ده روز، جشنواره ای از نمایش‌های مختلف را برای علاقه‌مندان ارائه بدهیم.»
شامحمدی در مورد تغییراتی که در سومین دوره و بعد از این وقفه‌ی طولانی در جشنواره صورت گرفته است توضیح می‌دهد: «دو تغییر عمده در این دوره خواهیم داشت: اول این که بر خلاف جشنواره‌های قبلی، این دوره به صورت غیررقابتی برگزار می‌شود، و از طرف انجمن نمایش به همه‌ی گروه‌هایی که در جشنواره شرکت می‌کنند مبلغی به عنوان هدیه پرداخت می‌شود. «دومین تغییر عمده در این دوره این است که شرط کوتاه بودن نمایش‌ها برداشته شده است و نمایش‌ها با هر مدت زمانی می‌توانند در این جشنواره به روی صحنه بروند.»
به گفته‌ی رییس انجمن نمایش گراش، «تمام گروه‌های نمایشی گراش و منطقه می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. محدودیتی در نوع و ژانر نمایش‌ها نیز وجود ندارد، و حتی انجمن از تنوع موضوعی و ژانری در نمایش‌ها استقبال کرده و شرایط لازم برای اجرای نمایش‌های مختلف فراهم می‌کند.»
 
 
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۴۱۸۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما