۰
plusresetminus
سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شیراز:

طرح احسان کتاب در بیمارستان های شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۸
طرح احسان کتاب با هدف اهدای کتاب به بیمارستان‌ها به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و فرهنگسرای کتاب در بیمارستان‌های شهید فقیهی و حضرت علی اصغر(ع) شیراز برگزار شد.
طرح احسان کتاب در بیمارستان های شیراز
به گزارش حافظ خبر، مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هدف از اجرای این طرح که به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی است، گفت: کتاب همدم لحظه‌های تنهایی و سختی انسان است که امیدواریم این برنامه قدری در روحیه دادن و افزایش معنویت در بین کادر عزیز درمان که روزهای سختی را همچنان می‌گذرانند ایجاد کند. 
 
وی ابراز کرد: طرح احسان کتاب در مراکز مختلف از جمله، مراکز ورزشی، باشگاه های ورزشی، خانه کشتی، خانه ژیمناستیک، کانون سالمندان و مدارس را در سال‌های گذشته داشته‌ایم لذا امسال با توجه به حمایت و تشکر از مدافعان سلامت، این طرح در بیمارستان شهید فقیهی و حضرت علی اصغر (ع) که به عنوان مرکز درمانی مبتلایان به کووید ۱۹ استان فارس است، برگزار شد.
 
مشفقیان به جزئیات این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح، یک کتابخانه در گردش طراحی شده است و با وجود قفسه و تعدادی کتاب اهدا شده از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی است که افراد می‌توانند کتاب را به امانت ببرند و باز هم برای مطالعه دیگران برگردانند.
 
معاون شهردار شیراز ادامه‌ داد: محتویات این کتابخانه با موضوعات مختلف از جمله شیراز، دیوان اشعار، ادبیات، تاریخ، مذهبی، داستان کوتاه و... راه اندازی شده است که نیمی از کتاب‌ها تولیدات شهرداری شیراز در یکسال اخیر می‌باشد.
 
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری برای بهبود شرایط کشور اذعان کرد: کتاب تاریخ شفاهی از فعالیت و زحمات پرستار، کادر درمان، پزشک تهیه می‌شود.
 
شهرداری، قدردان زحمات پرستاران و کادر درمان است
 
رضا جاویدی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی از زحمات شبانه روزی مدیریت و کادر بهداشتی درمانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا قدردانی نمودند و اظهارداشت: شهرداری شیراز در امر سلامت شهروندان، خدمات رسانی و آگاهی رسانی در دو سالی که کشور درگیر بیمار کرونا بوده است همواره یاری گر کادر سلامت بوده و به یاری خداوند با تمام پشتیبانی از این پس نیز همراه کادر بهداشت و درمان خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: شهرداری شیراز به خود می‌بالد که در سومین حرم اهل بیت (ع) قدردان زحمات پرستاران و کادر درمان که روزانه بیماران را تیمار می‌کنند، است لذا امیدواریم انشاءالله با دعای خیر همه این بیماری ریشه کن شود.
 
خواندن کتاب در روحیه پرسنل تاثیر انگیزشی دارد
 
سید کوشا میرمسعود رییس بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) با اشاره به این حرکت فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: خواندن کتاب مطمعنا در روحیه پرسنل و همکارانی که دو سال درگیر بیماری کرونا بودند و از نزدیک از لحاظ روحی و عاطفی دچار آسیب شدند قطعا تاثیر انگیزشی ایجاد می‌کند
 
میرمسعود با اشاره به راه اندازی طرح کتاب احسان، ادامه داد: مطالبی که خواننده مطالعه می‌کنند در روحیه اش اثر می‌گذارد و می‌توانند دید مثبت که از کتاب و کتابخوانی دریافت می‌کند اثر مثبت در عملکرد خدمات دهی و ارائه دهنده خدمات در سیستم درمانی باشند.
 
وی در پایان ابراز داشت: در راستای حق شهروندی این کتاب ها علاوه بر استفاده کادر درمان در حوزه گیرندگان خدمت و مراجعین نیز قرار می گیرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما