۰
plusresetminus
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله شیراز:

اجرای طرح ایران مهربان در هفته بسیج

برگزاری ۱۱۰۰برنامه به مناسبت هفته بسیج
مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۹
نشست خبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله شیراز  با حضور خبرنگاران با علامت برنامه های هفته بسیج برگزار شد .
اجرای طرح ایران مهربان در هفته بسیج
به گزارش حافظ خبر، سرهنگ پاسدار مجید علیپور امروز چهارشنبه ۲۶ آبان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته بسیج با بیان به اینکه امسال با شعار بسیج پاره تن ملت شروع می شود گفت : مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بیانیه ای را تبیین کردند که این بیانیه راهی برای پیمودن ادامه راه است وشعار امسال هفته بسیج تحت عنوان «بسیج، پاره تن ملت» نامگذاری شده است.

وی ضمن اینکه مردمی بودم از مهمترین  مولفه‌های بسیج است ، عنوان کرد:فعالیت های بسیج در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی و ... بر اساس محور های بیانیه گام دوم صورت بندی شده است و مهمترین ویژگی بسیج داشتن بصیرت، اخلاص ،شناخت به موقع زمان و مکان اوضاع سیاسی و عمل به هنگام و به اندازه آیت وفعالیت های بسیج در سرفصل ها و موضوعاتی اعم از فرهنگی و ... دنبال می شود .

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در ادامه سخنان خود   با اشاره به اینکه بسیج در حوزه فرهنگی در یک نگاه کلی به دنبال ایجاد روشنگری و آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی برای مرد است ،بیان کرد :بزرگداشت ایام الله و مناسبت های فرهنگی که به نایل ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی به عنوان یک ضرورت مهم است .

 سرهنگ علیپور ضمن بیان اینکه  فضای مجازی بسیار قابل اهمیت است و فعالیت آن حول سه موضوع می چرخد ،عنوان کرد :بالای بردن سواد رسانه ای ، رسد فضای مجازی و رفع شبهات  و همچنین تهیه و تولید محتوای مفید و انتشار آن در فضای مجازی بسیار حائز اهمیت است و همچنین در حوزه جامع زنان ،سازماندهی آموزش در عرصه های مختلف ،تحکیم بنیان خانواده و انجام فعالیت های گسترده از برنامه های این ناحیه است.

وی اظهار کرد: مسائل امنیتی و دفاعی بسیار مهم است و باید به آن توجه بسیار داشته باشیم و برای برقراری امنیت و پیشگیری از اقدامات ، شبکه اطلاعاتی  ،  گردان های بسیج و گشت های رضویون برای ایجاد امنیتی پایدار تشکیل شده و در رابطه با عملکرد سپاه طی یک سال گذشته باید گفته شود که،ایجاد ۹۰ فرصت های شغلی ، تجهیز کردن کارگاه ها ،تسهیگری در ایجاد صندوق های قرض الحسنه در بین مردم توسط خودشان در سطح محلات و روستاها ای اطراف شیراز انجام شده وخود مردم صندوق های قرض الحسنه مردمی را راه اندازی می کنند که تاکنون 46 صندوق راه اندازی و 2 هزار و 400 نفر عضو آن هستند و بیش از ۶۴۰وام پرداخت شده است.

سرهنگ علیپور در ادامه تاکید کرد:اجرای هزار  و۱۰۰ برنامه توسط این ناحیه در هفته بسیج که بزرگترین نمایشگاه بسیج در روز شنبه افتتاح خواهد شدوکالاهای پرتخفیف از جمله کالای اساسی مورد نیاز مردم  همچنین نمایش توانمندی های اقتصاد مقاومتی و اشتغال را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز ضمن اینکه در این هفته برنامه های همچون آزادی زندانیان جرائم غیرعمد،مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج، اهدای خون و ویزیت رایگان مردمی در منطقه «قره باغ» را خواهیم داشت بیان کرد : توزیع چهار هزار بسته معیشتی ، برنامه «آبروی محله» ، تجلیل از خانواده معزز شهدا  از دیگر برنامه ها است و از برنامه های دیگر این هفته می توان به انجام کار های پزشکی  در حوزه اطفال، پزشک عمومی، داخلی، زنان و زایمان و دندانپزشکی اشاره کرد .

وی در پایان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت های علمی و آموزشی و حمایت از شرکت های دانش بنیان مردمی در دستور کار است، اظهار کرد: در حوزه بسیج سازندگی خدمت رسانی به مردم با ایجاد گروه های جهادی است و تاکنون 120 زندانی غیرعمد آزاد شدندودرکنار این فعالیت های بسیج بیش از 6 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و 85 سری جهیزیه از سال گذشته تاکنون توزیع شده و با اجرای طرح «ایران مهربان» بسیجیان  مبالغی به حساب 2 هزار و 900 یتیم واریز می شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما