۰
plusresetminus
رئیس خانه کارگر استان فارس:

دل پر خون کارگران از دست نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی

به دنبال گوش شنوا هستیم
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷
رئیس خانه کارگر استان فارس امروز شنبه ۲۹آبان در آیین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در شیراز که با حضور مسولین و خبرنگاران برگزار شد ، گفت :همه دولتی‌ها معتقدند که کارگر ارباب است اما اربابی که جرات نمی‌کند بگوید چرا بودجه ما را مصوب نمی‌کنید، چرا نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی دعوت ما را نپذیرفتند؟
دل پر خون کارگران از دست نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی
به گزارش حافظ خبر، علی راستگو در سخنان خود با گله از عدم حضور نمایندگان مجلس در این مراسم افزود :ما نمایندگان را دعوت کردیم اما متأسفانه در این جلسه حضور نداشتند ، نمایندگان باید به کارگران احترام بگذارنند همانگونه که زمان رای گیری و انتخاب آنها، کارگران با آنها همراه می‌ شوند .
 
وی ضمن گلایه های خود که بسیار بود و با تصریح بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی نباید دروغ گفت، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص مشکلات کارگران تاکید کرده‌اند و رئیس جمهور هم خود شخصا از نزدیک در جریان مشکلات کارخانجات قرار می‌گیرند و کارگران جرات حرف زدن ندارند و این شایسته جامعه‌ای با این همه شهید نیست.
 
وی ادامه داد : باید مسولان حواسشان به کارگران باشد ، مگر نه اینکه رهبری معتقدند که کارگران ستون فقرات انقلاب هستند یا اینکه مگر پیامبر دست کارگر را نمی‌بوسید؟
 
راستگو اضافه کرد: ما دلخوریم و در حالی که امروز همه نمایندگان تشکلات کارگری را گردهم آورده‌ایم تا بگوییم درد داریم و نگذارید مشکل درست شود، اما کسی شنونده سخنانمان نیست.
 
رئیس خانه کارگر فارس با اشاره و به وجود ٤ میلیون بازنشسته در کشور، شمار بازنشسته‌های تحت پوشش تامین اجتماعی در استان فارس را ٢٤٠ هزار نفر اعلام کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید تشکلات کارگری را حفظ کرد، چون خاکریز اول هستند، به طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: در سال ٩٩ بخشی از این طرح اجرا شد و امسال هم تقریبا همه آن اجرایی شد اما تورم سرسام آور آمد و مانند سونامی همه را خفه کرد.
 
رئیس خانه کارگر فارس ادامه داد: نمایندگان مجلس به هزار مصیبت ٨٩ هزار میلیارد تومان مصوب کردند اما ریالی به سازمان تامین اجتماعی تاکنون تخصیص داده نشده در حالی که چهارماه تا پایان سال زمان باقی مانده است.
 
راستگو با اشاره و به وجود ٤ میلیون بازنشسته در کشور که ٢٤٠ هزار نفر از آنها مربوط به استان فارس است، گفت: وقتی کسی بازنشسته می‌شود در تمام نقاط دنیا به سیر و سیاحت می‌پردازد اما در کشور ما بازنشسته باید نگهبان و راننده و شرمنده خانواده شود.
 
رئیس خانه کارگر فارس با یادآوری اینکه برای جامعه‌ای سرشار از منابع خدادای، این نوع برخوردها با بازنشستگان و کارگران زیبنده نیست؛ گفت: امروز به جای شرکا، دولتی‌ها برای تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما