۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

فعالین بیش از ۷هزار کتابخانه در مدارس فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد گفت: در استان همچنین بیش از 19 هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.
فعالین بیش از ۷هزار کتابخانه در مدارس فارس
به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش اموزان مولف شیراز و رونمایی از 4 کتاب تالیف شده توسط معلمان استان که به مناسبت هفته کتاب در دبیرستان حاج حسین مختارنامه اموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز برگزار شد گفت: همه ما  از ضرورت کتاب خوانی اگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راهکارهای ترویج کتاب خوانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه رهبر معظم کشورمان همواره به کتاب خوانی تاکید می کند  گفت: در سلوک دینی ما  نیز همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است.
اسماعیلی گفت: از راه های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته ها و کتابهای تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.
وی گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاسهای درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب های کودک و نوجوان پیوند بزنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان دارند می توانند به مولفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.
اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم
وی گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش اموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز گفت: زمانی یک  جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.
احمدرضا حسن شاعلی گفت: خوانش کتاب های مفید می تواند نشاط و سلامت روح را در دانش اموزان در پی داشته باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از 20 نفر از معلمان و دانش آموزان مولف شیرازی تقدیر شد.
همچنین از 4 کتاب تالیف شده توسط معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما