آموزش و پرورش استان فارس:

فعالین بیش از ۷هزار کتابخانه در مدارس فارس

1 آذر 1400 ساعت 13:23

گزارشگر : منیره خسروبیگ

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در فارس بیش از 7 هزار کتابخانه در مدارس وجود دارد گفت: در استان همچنین بیش از 19 هزار کتابخانه کلاسی ویژه دانش اموزان ابتدایی وجود دارد.


به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی در آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش اموزان مولف شیراز و رونمایی از 4 کتاب تالیف شده توسط معلمان استان که به مناسبت هفته کتاب در دبیرستان حاج حسین مختارنامه اموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز برگزار شد گفت: همه ما  از ضرورت کتاب خوانی اگاه هستیم و آنچه که امروز ضرورت دارد راهکارهای ترویج کتاب خوانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بابیان اینکه رهبر معظم کشورمان همواره به کتاب خوانی تاکید می کند  گفت: در سلوک دینی ما  نیز همواره به کتابخوانی و علم اندوزی تاکید شده است.
اسماعیلی گفت: از راه های افزایش سرانه مطالعه در دانش آموزان حمایت از نوشته ها و کتابهای تالیف شده در حوزه کودک و نوجوان است.
وی گفت: معلمان باید از هر فرصتی برای مطالعه و ترویج کتابخوانی در کلاسهای درس بهره بگیرند و موضوعات درسی را به کتاب های کودک و نوجوان پیوند بزنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان باتوجه به شناختی که از ذائقه و دنیای دانش آموزان و کودکان دارند می توانند به مولفان قابل اعتماد و موفقی تبدیل شوند.
اسماعیلی گفت: نویسندگی را در دانش آموزان نباید الزاما به سمت چاپ کتاب سوق داد بلکه باید نسبت به خاطره نویسی، داستان نویسی و انشا نویسی توجه ویژه داشته باشیم
وی گفت: ذائقه دانش آموزان کمی عوض شده است و باید به صورت نرم و برنامه ریزی شده سلایق و علایق دانش اموزان را به سمت موضوعات اخلاقی سوق دهیم.
رییس آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز نیز گفت: زمانی یک  جامعه به فرزانگی و سعادت خواهد رسید که سرانه مطالعه خود را همواره افزایش دهد.
احمدرضا حسن شاعلی گفت: خوانش کتاب های مفید می تواند نشاط و سلامت روح را در دانش اموزان در پی داشته باشد.
گفتنی است در پایان این مراسم از 20 نفر از معلمان و دانش آموزان مولف شیرازی تقدیر شد.
همچنین از 4 کتاب تالیف شده توسط معلمان استان فارس در زمینه کودک و نوجوان نیز رونمایی شد.


کد مطلب: 24233

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24233/فعالین-بیش-۷هزار-کتابخانه-مدارس-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir