۰
plusresetminus
به مناسبت "هفته کتاب و کتاب خوانی"

دیدار فرماندار و مسئولین ادارات فرهنگی استهبان با استاد محمد رضا آل ابراهیم

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۹
استاد محمد رضا آل ابراهیم ناشر، پژوهشگر، محقق و نویسنده استهبانی است که در اول آبان ماه سال ۱۳۳۰ در استهبان زاده شد. وی دارای دو مدرک کارشناسی در رشته علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی است. پژوهش‌های استاد محمدرضا آل ابراهیم در حوزه فرهنگ عامه مردم، ادبیات بومی، جغرافیا و تاریخ شهرستان استهبان است که در قالب ۵۰ جلد کتاب به رشته تحریر در آمده است. این کتاب ها از لحاظ توجه به حوزه فرهنگ عمومی جامعه و فرهنگ بومی و محلی مردم این دیار در نوع خود بى‌نظیر است.
دیدار فرماندار و مسئولین ادارات فرهنگی استهبان با استاد محمد رضا آل ابراهیم
به گزارش حافظ خبر؛ فرماندار استهبان، معاون اجتماعی فرمانداری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی، مسئول انجمن کتاب و تعدادی از فرهنگوران به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی با استاد محمد رضا آل ابراهیم دیدار و گفتگو کردند.
در ادامه هدایایی به رسم یادبود از طرف فرماندار استهبان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان به ایشان تقدیم گردید.
استاد محمد رضا آل ابراهیم ناشر، پژوهشگر، محقق و نویسنده استهبانی است که در اول آبان ماه سال ۱۳۳۰ در استهبان زاده شد. وی دارای دو مدرک کارشناسی در رشته علوم تربیتی و زبان و ادبیات فارسی است.
پژوهش‌های استاد محمدرضا آل ابراهیم در حوزه فرهنگ عامه مردم، ادبیات بومی، جغرافیا و تاریخ شهرستان استهبان است که در قالب ۵۰ جلد کتاب به رشته تحریر در آمده است. این کتاب ها از لحاظ توجه به حوزه فرهنگ عمومی جامعه و فرهنگ بومی و محلی مردم این دیار در نوع خود بى‌نظیر است.

تالیفات استاد آل ابراهیم
شورش(زندگی و مبارزات کریم پورشیرازی)، شهید رابع(محمد باقر اصطهباناتی)، قاضی عضدالدین ایجی استاد حافظ، اردشیر بابکان زاده بختگان، بهارستان(بهار استهبان)، شیخ مغربی، کتاب شناسی مردم استهبان، فرهنگ مردم استهبان در محرم، رمضان و طلب باران، مراسم عروسی و ترانه‌های رایج آن در استهبان، بازی‌های محلی استهبان، آثار باستانی، اماکن مذهبی وگردشگاه‌ها در استهبان، ضرب‌المثل‌های سابُناتی، تاریخ و جغرافیای استهبان، انجیر و انجیر کاری در استهبان، انگور و انگورکاری در استهبان، بادام و زعفران در استهبان، باورهای عامیانهٔ مردم استهبان (هفت جلد)، دعاها و نفرین‌ها در استهبان، پیشینهٔ نمایش دراستهبان، نوروز در استهبان، میرآبی در استهبان، شاهکار عشق یاشور عاشورا، غزلیات شمسِ اصطهباناتی، اشعار وفادار (مجموعهٔ شعر و اشعار محلی اصغر وفادار)، نوحه‌های شمس اصطهباناتی، من امین فقیری را دوست دارم، نخستین‌ها در استهبان، داستان‌های سته بان(۱۵جلد)، مجموعه داستان شب سمور، مجموعه داستان لب تنور(مجموعه داستان)، نگاهی به پنجاه کتاب، نگاهی به بیست و شش کتاب، نگاهی به کتاب «سال ‌های ابری» و….
کد مطلب : ۲۴۲۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما