۰
plusresetminus
برگزاری همایش:

احیا صنایع در استان شرح حال یک نوشدارو

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
اولین همایش «آینده صنایع ایران با رویکرد تکنولوژی» ۲۷آبان ۱۴۰۰ به همت رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی شیراز و با مشارکت سازمان (صمت) استان فارس توسط شرکت توسعه‌ی تکنولوژی میزبان در جهاد دانشگاهی شیراز به جهت اهمیت استان فارس در صنایع کشور و احیا صنایع این استان برگزار شد.
احیا صنایع در استان شرح حال یک نوشدارو
به گزارش حافظ خبر، همایشی که با حضور ۳۰شرکت دانش‌بنیان فناور و مدیران ارشد و مدیران تحقیق و توسعه ۸۰صنعت بزرگ استان در راستای توسعه تکنولوژی و پلی بین شرکت‌های دانش‌بنیان فناور و نیازهای صنعتگران در ادامه مسیر صنایع برگزار شد و بخش جنبی این همایش به برپایی نمایشگاهی از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان به منظور افزایش تولید ثروت و توسعه اقتصادی بر پایه دانش اختصاص داشت.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در حاشیه این همایش بیان کرد: تاکنون ۸۰واحد تولیدی مجوز دانش بنیان بودن را دریافت کردند.

در راستای رویکرد شرکت میزبان، رئیس صمت استان فارس با تأکید بر اینکه صنایع ایران و صنعت فارس بایستی از خدمات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کنند، جایگاه صنعت را در توسعه اقتصادی دارای نقش مهمی می‌داند و اظهار می‌کند: اگر در روند فعالیت ها به ویژه در زمینه تولید و عرضه محصولات، امکان بکارگیری از راهکارها و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، قطعا ضامن پایداری آن بنگاه اقتصادی و زمینه‌ساز ایجاد ارزش افزوده برای واحد تولیدی خواهد شد.

حسین پناهی، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، هدف از برگزاری این همایش در هفته بسیج را مانع‌زدایی از صنایع با حمایت و هم‌افزایی سازمان صمت و رفع مشکلات می‌داند. وی در مورد فعالیت‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال و به نتیجه رساندن منویات مقام معظم رهبری بیان داشت: در پروژه اخیر این سازمان، پایش و عارضه‌یابی ۶۰۴ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی با فعالیت‌های متداوم دو کلینیک تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شهرک صنعتی در حال انجام است که هدف از آن کمک به رفع موانع تولید است.

وی در رابطه با طرح پایش و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی راکد و نیمه‌فعال تشریح نمود: این طرح در چهار کارگروه زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین و مقررات و همچنین مالی و اعتباری با هدف پایش و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.

  پناهی در پایان تصریح کرد: به دنبال رفع مشکلات صنعتی در قالب قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا سپاه فجر هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری فارس سهم شرکت‌های دانش بنیان از تولید را ناچیز می‌داند و اعتقاد دارد باید آن را افزایش داد.
​​​​​
از بخش‌های دیگر همایش میتوان به رونمایی از تمبر همایش و تقدیر از شرکت‌های منتخب سازمان صمت استان، شرکت‌های دانش بنیان فعال و توانمند با حضور مسئولان بود.

بیانیه پایانی همایش تاکید بر امتداد روند برگزاری این رویدادها و احیای صنایع در استان با توجه به حضور ۵۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان بعنوان کمک حال صنایع بود.

همچنین مدل پیشنهادی شتابدهنده میزبان بعنوان مدل مطلوب ارتباط صنعت و مراکز دانش بنیان طرح شد.

یکی از مهمترین سرفصل‌های توسعه در جهان امروز, مباحث توسعه‌ی محلی است که در ایران مغفول مانده است. رویکرد توسعه محلی جایگزین برنامه‌ریزی‌های مرکزگرا شده تا با شناخت کافی از مسائل بومی و لایه‌های زیرین، تصمیماتی کارامد را اتخاذ کرده و هزینه‌های اجرایی را کاهش دهد. یکی از راه‌های تعدیل سیاست‌های مرکزگرا توجه به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و بالفعل کردن آن با تشکیل هسته‌های نخبگانی فعال محلی با رفع تمرکززدایی نیروهای نخبه از پایتخت و تلاش برای احیای ظرفیت‌های این بخش‌ها با اتکا به امکانات و توان موجود در تهران بصورت تاسیس یک شتاب‌دهنده است، تا خود به شناخت مسائل بومی و ارائه راه حل خویش اقدام نمایند.
در همین راستا شرکت «توسعه تکنولوژی میزبان» بعنوان یک شتاب‌دهنده اقدام به تاسیس دفاتر استانی در شهرهای مختلف جهت کاهش هزینه‌ها، تسهیل ارتباط بین کارفرما و پیمانکار و تسریع فرایند پروژه، با در اختیار داشتن ناظران متخصص در حوزه‌های الکترونیک، آب و فاضلاب، مواد، تجهیزات، اتوماسیون صنعتی، پلیمر، صنایع غذایی توان احداث واحدهای فرایندی و صنعتی، ساخت نمونه اولیه، مهندسی معکوس، ارائه دانش فنی، مشاوره و نظارت و مدیریت پروژه، ارائه راحل فناورانه با مشارکت و سرمایه‌گذاری نموده است. در ادامه با شناخت ظرفیت‌های استان فارس در گام بعدی در تابستان۱۴۰۰ اقدام به تأسیس دفتر خود در شهر شیراز نمود که با بازدید معاون وزیر صمت در بدو امر، بتازگی بدست نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افتتاح گردید. تا بحال شرکت‌هایی همچون صاایران، اسنوا، شیرین عسل، هافمن، ستاک، فولاد هرمزگان، کلر پارس و ... بعنوان شریک تجاری همراه شرکت میزبان در این رویکرد شده‌اند. 

 
کد مطلب : ۲۴۲۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما