۰
plusresetminus
مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی فارس:

بررسی راهکارهای هم‌افزایی بیشتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه راهکارهای هم‌افزایی بین دستگاهی بررسی شد.
بررسی راهکارهای هم‌افزایی بیشتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سازمان اوقاف و امور خیریه
به گزارش حافظ خبر، هادی شه‌دوست شیرازی بيان داشت: در این نشست که در محل وزارت‌خانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد راهکارهای تعامل و هم افزايي بیشتر بررسی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: با توجه به اماکن متعدد فرهنگی تاریخی که مالکیت اوقافی در استان فارس دارند درزمینهٔ هماهنگی ساعات بازدید با سایر اماکن تحت اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس هم افزایی به عمل آمد.

وی با اشاره به نامیده شدن شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت در ایران اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: وجود اماکن و آئین‌های مذهبی متعدد در استان فارس و شیراز ظرفیتی مناسب محسوب می‌شود که با برنامه‌ریزی برای رونق بخشیدن به آن زمینه ورود گردشگران مذهبی را بیش‌ازپیش فراهم ساخت.

شه‌دوست شیرازی بابیان اینکه آب ركني از مهم‌ترین اركان الهام‌بخش در شعر حافظ و حتي سعدي است، افزود: پروژه گردشگری آب رکنی با 20 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل اینکه زمین آن اوقافی بوده و تمدیدی در این زمینه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس صورت نگرفته و نیازمند به تمدید و آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای موفق گردشگری مذهبی در حرم علی بن حمزه (ع) و مسجد نصیر الملک، افزود: استفاده از روحانیون مسلط به زبان های دیگر و توضیحات در مورد روح آثار مذهبی تاریخی کمک شایانی در این زمینه کرده است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما