۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

طراحی و مرمت فضای بیرونی بقاع متبرکه

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۸
طبق اعلام رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در طرح این کمیسیون شهرداری مکلف به مرمت نما و طراحی فضاهای پیرامونی بقاع متبرکه شده است.
طراحی و مرمت فضای بیرونی بقاع متبرکه
به گزارش حافظ خبر، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، ۲ آذرماه در جمع خبرنگران گفت: این کمیسیون برای ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز طرح‌های مختلفی دارد و برای این کار هم باید توجه ویژه‌ای به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه داشت.
 
وی افزود: بقاع متبرکه یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی محسوب می‌شوند که در همین راستا کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) طرحی درباره الزام شهرداری مبنی بر طراحی شهری، محیط پیرامونی و طراحی مرمت نما برای بقاع متبرکه، مساجد تاریخی شهر، مدرسه خان و اماکن مذهبی و اقدام قانونی در خصوص مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله سهل‌آباد ارائه کرد که این طرح با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد.
 
محمدیان اظهار کرد: در این طرح و نشست شهرداری مکلف شد تا پایان سال جاری با هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به طراحی شهری محیط پیرامونی و طراحی مرمت نما در صورت نیاز برای بقاع متبرکه، مساجد تاریخی شهر، مدرسه خان و اماکن مذهبی که به صورت شاخص هستند، اقدامات لازم را انجام دهد و بودجه اجرایی مناسب اقدامات مذکور را در متمم بودجه سال ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی کند.
 
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همچنین در خصوص مسجد صاحب‌الزمان(عج) محله سهل‌آباد در مورد عقب‌نشینی مورد نیاز به علت بازگشایی خیابان اصلی محله سهل‌آباد، شهرداری ضمن اخذ مجوز شرعی لازم برای عقب‌نشینی و تخریب فضای مورد مسیر با تملک زمین معادل و طراحی مناسب و پیش‌بینی بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ نسبت به احداث مجدد مسجد مذکور اقدام لازم انجام دهد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما