۰
plusresetminus
شهرداری شیراز:

تامین زیر ساخت محلات بافت تاریخی شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۱
شهردار شیراز گفت: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری تلاش می‌کند که زیرساخت‌ها را در محلات بافت تاریخی تامین و روند همکاری با فرآیند سرمایه گذارها را تسهیل کند تا مشوقی برای ورود سایر سرمایه گذارها شود.
تامین زیر ساخت محلات بافت تاریخی شیراز
به گزارش حافظ خبر، سید احسان اصنافی دوشنبه یکم آذر در حاشیه بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده شیراز، با اشاره به ساختار شهری در محلات بافت تاریخی، بیان کرد: پروژه‌های کلان همانند این پروژه که در چنین محلی واقع و مستقر شده است نیازمند تغییرات، تحول و ساختاری است که بتوانیم جریان‌های واقعی و مسائل اجتماعی را در زندگی مردم ببینیم. این مهم نیازمند جاری کردن جریانات اجتماعی است.
 
شهردار شیراز، شکل گیری مراکز خدمات مناسب و تامین کننده این حرکت در محلات را از جمله ملزومات جریانات اجتماعی دانست و افزود: جانمایی چنین پروژه‌هایی در احیای محلات، تاثیرگذاری در رفتار فرامنطقه‌ای و همچنین حرکت‌های گردشگری درون شهری را تغییر خواهد داد.
 
اصنافی ادامه داد: تاثیرگذاری و احداث این پروژه‌ها بی شک در بازآفرینی شهری و محلات تاریخی که به فراموشی سپرده شده‌اند تحولاتی بصورت دومینویی به دنبال خواهد داشت.
 
وی بیان کرد: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری در این محدوه‌ها سعی می‌کند که زیرساخت‌ها را تامین و روند همکاری با فرآیند سرمایه گذارها را تسهیل کند تا مشوقی برای ورود سایر سرمایه گذارها شود.
 
شهردار شیراز ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با مجموعه‌های سرمایه‌گذار در محلات و بافت‌های فرسوده و تاریخی، خاطرنشان کرد که پروژه مشیر با معماری و ابنیه که ایجاد شده، همخوانی و مطابقت مطابقت دارد. اما گاهی برخی پروژه‌ها وصله نچسب و نامتعادل در محلات هستند.
 
اصنافی با اشاره به برخی از پروژه‌های سرمایه گذاری در بافت فرهنگی، تاریخی شیراز، در نوع خود جذابیتی گردشگری محسوب می‌شود، لزوم داشتن پیوست فرهنگی برای پروژه‌های مختلف تعریف شده در شیراز توسط بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما