۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

طرح سواد حرکتی دانش آموزان فارس اجرایی شد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: این طرح در سراسر کشور ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی جهت ارتقا سلامت جسمانی دانش اموزان کلید خورده است.
فرهاد اسماعیلی
فرهاد اسماعیلی
به گزارش حافظ خبر، فرهاد اسماعیلی در آیین استانی اجرای طرح سواد حرکتی دانش آموزان فارس در دبستان شهید فرج اله محمدی ناحیه 2 شیراز گفت:  در دوران کرونا دانش اموزان دچار آسیب های فراوان جسمی از جمله افزایش وزن و چاقی و ناهنجاری اسکلتی شدند که با اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی در صدد حل این معضلات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: با اجرای طرح کوچ متوجه شدیم 26 درصد از دانش اموزان فارسی دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این طرح برای یکصد و 15 هزار دانش اموز دوره ابتدایی فارس اجرا خواهد شد.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز عنوان کرد: مطالعاتی منظمی از سال 1395 در وزارت آموزش و پرورش بر روی ساختار قامتی و جسمانی دانش اموزان آغاز شد که منجر به تدوین و اجرای طرح کوچ و سواد حرکتی شده است.
 ایت اله دهقان بیان کرد: سواد حرکتی را می توان دانش، درک، آگاهی و شایستگی بدنی و جسمانی افراد برای اجرای فعالیت های با کیفیت حرکتی دانست.

دهقان افزود: این حرکات راه رفتن صحیح، نشستن صحیح، لی لی کردن، جهیدن، پریدن و سایر حرکات بنیادی جسمانی را شامل می شود.
وی گفت: این طرح 30 درصد از دانش اموزان شهری را شامل می شود  و در اردیبهشت ماه با ارزیابی نهایی توسط دبیران تربیت بدنی و اولیا به پایان می رسد.
رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش فارس گفت:  هر کلاس و پایه ای آزمون و حرکات مخصوص به خود را دارد که برای اجرای موفق این طرح همکاری اولیا در مدارسی که کلاسهایشان غیرحضوری است بسیار ضروری است و این آزمون در 2 مرحله اجرا می شود که نتایج ارزیابی اولیه و ثانویه جهت بررسی روند پیشرفت مقایسه خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما