۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

فوت ۱۴ هم استانی دیگر بر اثر کرونا

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در فارس، ۱۴ بیمار براثر ابتلا به کرونا فوت کرده و ۱۴۶ بیمار جدید بستری شده‌ است.
فوت ۱۴ هم استانی دیگر بر اثر کرونا
به گزارش حافظ خبر، سید روح‌الله حسینی سه‌شنبه ۹ آذر در تشریح وضعیت آماری شیوع کروناویروس در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۱۴ تست PCR و ۲۵۴ هزار و ۲۳۲ تست سریع از افراد مشکوم تهیه و منجر به شناسایی ۵۰۰ هزار و ۴۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شده است.
وی با اعلام بستری ۱۴۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم را هم اکنون در بیمارستان های استان نیز، هزار و ۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 مرگ ۷۲۶۳ نفر براثر ابتلا به کرونا
حسینی در ادامه با اعلام خبر جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاامروز را هفت هزار و ۲۶۳ نفراعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه این دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۶۷ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی پنداری، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون، تنها راه ایمن سازی جامعه برای برون رفت از این بحران است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما