شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس:

بزرگداشت ۹دی در شیراز

مردمی بودن انقلاب محور اصلی قدرت ایران

10 آذر 1400 ساعت 11:49

گزارشگر : منیره خسروبیگ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت برگزاری و بزرگداشت رویدادهایی نظیر ۹ دی، مردمی بودن انقلاب را محور اصلی تولید قدرت در نظام اسلامی ایران برشمرد.


به گزارش حافظ خبر، حجت‌الاسلام محمد رضایی در نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت یوم الله ۹ دی، که با حضور مدیران اداری استان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، ضمن یادآوری اهمیت ایام الله در طول سال، روز ۹ دی را روز تحولی عجیب در روند انقلاب دانست و گفت: در ۹ دی پشتیبانی عظیم مردم از انقلاب بصورت خودجوش اتفاق اتفاد.
 
 رضایی، حضور ملت در ۹ دی ۸۸ را تنها قابل قیاس با حرکت مردم در عاشورای سال ۱۳۵۷ دانست و گفت: هیچ حرکتی مثل ۹ دی نتوانست نظام را از پرتگاهی که با برنامه ریزی و عقبه فکری معاندین انقلاب تدارک دیده شده بود رهایی بخشد و آن را بیمه کند.
 
رضایی ۹ دی را به نوعی مکمل حرکت عاشورای ۵۷ خواند و خاطر نشان کرد: این حرکت از فرصت و ظرفیت ارتباط عاطفی با نهضت اباعبدالله و مبتنی بر اندیشه های آزادی خواهانه استفاده نمود و ملتی را از چنگال ظلم و ستم نجات داد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با یادآوری استفاده بجا از کلمه «فتنه»، آن را تنها کلمه مناسب برای توصیف وقایع سال ۸۸ دانست و گفت: هیچ واژه ای بجز «فتنه»، اتفاقات آن سال را به درستی توصیف نمی کند و این کلمه (فتنه) باید تبدیل به یک گفتمان شود.
 
رضایی با برشمردن کتب و آثار مکتوب مربوط به فتنه ۸۸ همگان را به تبلیغ و مطالعه آن ها دعوت و خاطرنشان کرد: باید تبیین شود که ۹ دی روز بزرگی بود که مردم آمدند، با ولایت میثاق کردند و ۹ دی بود که انقلاب را نجات داد.
 
وی گفت: مردمی بودن انقلاب محور اصلی تولید قدرت نظام است و این یعنی همین مردم هستند که انقلاب را به وجود آوردند و حفظ کرده اند و پای آن ایستاده اند.
 
رضایی با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت سردار دل ها، بر برنامه ریزی برای اجرای برنامه های میدانی و مجازی تأکید و اضافه کرد: به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه های میدانی با حضور گسترده مردم برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: در برگزاری هردو مراسم پیش رو دستور العمل های کرونایی نظیر فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و سایر مسائل بهداشتی با جدیت دنبال و برنامه های میدانی در فضای باز برگزار خواهد شد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بر استفاده از ظرفیت دینی مردمی مساجد و نزدیک به ۷۰۰۰ امکنه مذهبی استان، برگزاری نشست های بصیرت افزایی در نقاط مختلف نظیر مدارس، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی هنری تأکید کرد و افزود: با کار در فضای مجازی و انعکاس مراسم و برنامه های برگزار شده و همچنین برگزاری همایش های تبیینی در این فضا می توان اقدامات را پررنگ تر نمود و فضاسازی مناسبی انجام داد.
 
رضایی راه اندازی کمپین های مجازی با موضوع ۹ دی، تولید و انتشار کلیپ و نماهنگ، فراخوان مقاله با موضوع ۹ دی، ابعاد فتنه و بازتاب جهانی پاسخ مردم در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را از جمله اقدامات جریان ساز برشمرد و خاطر نشان کرد: فضاسازی شهری و تغییر ظاهر شهر از وظایف مهم در این ایام است و باید با استفاده از پلاکارد، بنر ، بیلبورد و تلویزیون های شهری رنگ بصیرت و میثاق طلبی به شهر داد.
 
براساس این گزارش، در ادامه جلسه مدیران ارگان ها و فرماندهان نظامی و انتظامی به بیان نظرات خود درباره برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی پرداختند و پیرامون روز بصیرت و میثاق با ولایت به بحث، تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند.


کد مطلب: 24291

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/24291/بزرگداشت-۹دی-شیراز

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir