۰
plusresetminus
در جلسه شورای فرهنگ عمومی و با حضور مدیرکل بنیاد فارس شناسی آغاز شد؛

تدوین اساسنامه مرکز استهبان شناسی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۷
حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی خاوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همت بلند پژوهشگران، نویسندگان و فرهنگوران شهرستان را در تولید آثار فرهنگی از جمله اقدامات خوب و ماندگار آنها برشمرد و افزود امروز گردآوری و تجمیع آثار و تولیدات فرهنگی در مرکز استهبان شناسی امری لازم و ضروریست. امام جمعه استهبان گفت انتظار است در کوتاهترین زمان کارگروهی برای تدوین اساسنامه مرکز استهبان شناسی تشکیل گردد.
تدوین اساسنامه مرکز استهبان شناسی
به گزارش حافظ خبر؛ با حضور مدیر بنیاد فارس شناسی اساسنامه مرکز استهبان شناسی مورد بررسی قرار گرفت
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تشکر و قدردانی از حضور دکتر منصور طبیعی “مدیر بنیاد فارس شناسی” در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، حضور ایشان را منشأ خیر و برکت خواند.
مصطفی خاوری همت بلند پژوهشگران، نویسندگان و فرهنگوران شهرستان را در تولید آثار فرهنگی از جمله اقدامات خوب و ماندگار آنها برشمرد و افزود امروز گردآوری و تجمیع آثار و تولیدات فرهنگی در مرکز استهبان شناسی امری لازم و ضروریست.
امام جمعه استهبان گفت انتظار است در کوتاهترین زمان کارگروهی برای تدوین اساسنامه مرکز استهبان شناسی تشکیل گردد.
فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به این مطلب که فرهنگ گنجینه ای ماندگار است و همه ما در حفظ و حراست از آن وظیفه داریم گفت خوشبختانه به مدد و یاری فرهنگوران و اساتید شهرستان بستر خوبی در جهت راه اندازی مرکز استهبان شناسی فراهم گردیده و نیاز است این مساله مورد توجه ویژه قرار گیرد.

احمد رضا کمالی سروستانی یاد آور شد اگر چه مرکز استهبان شناسی می توانست زودتر تأسیس شود ولی با حمایت هایی که از این مرکز خواهد شد این آمادگی را داریم که از شهرستان های دیگر سبقت گرفته و به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو در این زمینه خود را معرفی کنیم.
رئیس بنیاد فارس شناسی ضرورت راه اندازی مرکز استهبان شناسی را شناساندن فرهنگ استهبان دانست و گفت بهترین تعریف فرهنگ را مقام معظم رهبری داشته اند که فرموده اند فرهنگ مثل هوا است و زمانی اهمیت آن را در می یابیم که هوا آلوده شود پس فرهنگ حیات بخش و عامل انسجام جامعه است.
دکتر منصور طبیعی وظیفه مرکز استهبان شناسی را شناسایی ظرفیت ها، پتانسیل ها و قابلیت های استهبان، تاریخ، نخبگان و بزرگان، آداب و رسوم، زبان و گویش شهرستان ذکر کرد و گفت فرهنگ به ما ارزش می دهد و لازم است گرد و غباری که فرهنگ را فرا گرفته بزداییم تا درک بهتری نسبت به ارزش فرهنگ پدید آید.
رئیس بنیاد فارس شناسی در مورد جایگاه استهبان شناسی گفت این مرکز دولتی نیست ولی در صورتی موفق و کارآمد خواهد بود که از حمایت های فرماندار، شهردار و دیگر مسئولین فرهنگی شهرستان به لحاظ مالی برخوردار گردد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی هدف از راه اندازی مرکز استهبان  شناسی را وجود ظرفیت های فرهنگی، پیشینه تاریخی، وجود بزرگان و مفاخر و آثار مکتوب و نوشته های گوناگون در زمینه دین و مذهب، آداب و رسوم، فرهنگ عامه مردم، واژه های ناب بومی و محلی و صنایع دستی در شهرستان عنوان کرد و افزود امروز نیاز جامعه است که از این داشته ها و ظرفیت های فرهنگی آگاه و نسبت به حفظ و نگهداری از آن کوشا باشد.
امید کیامرث ادامه داد وجود هیأت امناء، هیأت مدیره مرکز استهبان شناسی و کانون نویسندگان در معرفی هر چه بهتر شهرستان موثر خواهد بود.
کد مطلب : ۲۴۳۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما