۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

با شناسایی آسیب های اجتماعی میتوان شهری امن داشت

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۵
برای داشتن شهری مناسب، باید ابتدا آسیب های اجتماعی موجود در شهر شناسایی شوند.  
با شناسایی آسیب های اجتماعی میتوان شهری امن داشت
به گزارش حافظ خبر،  سیده مریم حسینی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست هم اندیشی با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان فارس، تاکید کرد: برای داشتن یک شهر مناسب باید در وهله اول آسیب های اجتماعی موجود در شهر و همچنین عوامل بازدارنده این آسیب ها شناسایی شوند.
 
وی افزود: برای رسیدن به آن باید چشم اندازی تعریف شود و بر اساس آن ضمن مشخص شدن فرآیندها، برنامه ریزی راهبردی صورت پذیرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر شیراز به ارتباط بین مولفه توسعه یافتگی در یک شهر یا کشور و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: تحقیقات نشان داده است که یکی از عوامل رشد و توسعه یافتگی شهرها، شناسایی آسیب های اجتماعی و رفع آنها برای تداوم رشد و ترقی شهرها می باشد.
 
حسینی با اعلام اینکه برای شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی شهر شیراز تاکنون جلسات متعددی با سازمانها و اشخاصی که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت داشته و دارند برگزار نموده ایم تصریح کرد: همه تلاش مان بر این است تا ضمن شناسایی عملکرد و فعالیتهایی که تاکنون در این حوزه صورت گرفته، موارد را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا با نگاهی علمی به آسیب های شهری و مدیریت بهتر آن، قدمهای مثبتی در جهت شناسایی و کاهش مشکلات اجتماعی برداشته شود.
 
این عضو شورای اسلامی شهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها خصوصا دستگاه هایی که متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند تاکید کرد و افزود: این رویکرد باعث می شود تا با اهداف و عملکرد دیگر دستگاهها یاسازمانها در حوزه آسیب های اجتماعی بیشتر آشنا شویم و هم از موازی کاری جلوگیری شود.
 
حسینی تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به منظور بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه و پیشرفت شهر را مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات مختلف با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، بازدیدهای میدانی و استفاده از نظرات افراد صاحب نظر و همکاری دیگر دستگاهها، قدمهای مثبتی در کنترل و کاهش مشکلات فرهنگی اجتماعی و آسیب های اجتماعی برداشته شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما