۰
plusresetminus
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

برگزاری اولین حراج صنایع‌دستی استان فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نشست با شهردار و شورای اسلامی شهر نی‌ریز از برگزاری اولین حراج چند اثر فاخر صنایع‌دستی استان، خبر داد.
برگزاری اولین حراج صنایع‌دستی استان فارس
به گزارش حافظ خبر، هادی شه‌دوست شیرازی امروز ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: استان فارس ویترین گردشگری کشور است و در تمام زمینه‌های گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و سلامت و انواع دیگر گردشگری در کشور شاخص هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه در توسعه گردشگری باید همه دستگاه‌های متولی استان تلاش کنند، ادامه داد: به‌تناسب ظرفیت‌های موجود آن‌طور که شایسته است استان فارس را معرفی نکرده‌ایم و بهترین راهکار معرفی ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برگزاری رویدادها است.

وی بیان کرد: شهرستان نی‌ریز می‌تواند یکی از شهرستان‌های رویداد محور باشد و در این زمینه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد. 

شه‌دوست شیرازی افزود: برای ادامه مرمت‌های مسجد جامع نی‌ریز مشکل معوقات پیمانکار حل شده است و روند اداری مستقر شدن پیمانکار جدید در حال انجام است.

این مقام مسئول بابیان این‌که گردشگری لوکوموتیو حرکت است که باعث رونق میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی می‌شود، ابراز کرد: باید نگاه سنتی را از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برداریم تا بتوانیم با تمام ظرفیت داشته‌های غنی‌مان را به معرض نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری اولین حراج صنایع‌دستی در استان، بیان کرد: چند اثر فاخر صنایع‌دستی که حاصل زحمات هنرمندان استان فارس است به‌زودی به حراج گذاشته خواهد شد.

حامد فراغت شهردار نی‌ریز نیز در این نشست بیان کرد: وظایف مشترک و متنوع در مدیریت شهری با میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد که شهرداری نی‌ریز در این امر پیشگام بوده است. 

شهردار نی‌ریز افزود: سرای تاریخی فاتح در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است بیش از ۱۰ سال بین تفاهم‌نامه شهرداری و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مالک می‌گذرد و چون این اثر تاریخی ارزشمند مشتمل بر دو بخش بوده است بخش شمالی که از بین رفته و بخش جنوبی که پابرجاست و طبق تفاهم‌نامه مالک خواستار ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با حفظ منظر و سیما بنای سرای فاتح در قسمت زمین قسمت شمالی است و خواستار این هستیم که این مشکل حل شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما